Andra dagen

2012-08-24 @ 08:00:03
Jag tänkte bara börja med att nämna en liten detalj jag missat, att jag är senior, alltså sistaårselev. Var precis det jag hade hoppats på!

Alltås, jag gick upp i morse, skypeade med mamma och åkte sedan till skolan. Första lektionen var Algebra 2. Jag och Champagne (?) och några killar var de enda sistaårseleverna... Matten var riktigt lätt så jag ska försöka byta till en svårare kurs. Läraren var en ung tjej som först verkade jättebra men som sedan visade sig vara lite av en surkärring och bitch. Hon gillade att driva på allvar med eleverna och sa att "henne skulle man inte kaxa mot". Något arrogant helt enkelt. När klockan ringde följde Champagne mig till keramik salen där jag skulle ha min nästa lektion. Jag har nästan varenda lektion lyckats hamna bredvid de konstiga och utsötta (hehe kanske där jag passar in). Kan bero på att det är dem som kommer först in i salen och när jag kommer in i salen vill jag ju inte sätta mig helt själv vid ett bord så då sätter jag mig vid det bordet där det redan sitter folk. Och då råkar folket bestå av lite knepiga människor. Problemet är att man behåller den platsen man valt första lektionen under hela kursen, alltså ett år, och att man gör grupparbeten med de vid sitt bord. Men jag ska inte döma dem, kanske är de världens goaste. Satt dock en normal kille vid mitt bord under den här lektionen så får väl jobba med honom.

Efter keramiken var det dags för lunch. Och nej, inte heller denna lunchrast spenderade jag på toaletten ätandes min macka (visste ni förresten att man inte får gå på toaletten under lektionerna utan en eskort?). Jag mötte Caitlin och hennes två kompisar (de som jag var och badade med igår) som jag inte kommer ihåg namnet på för att åka till In n' out för att äta hamburgare. Det var sååå gott men vi hade inte tid att sitta mer än tio minuter så det blev väldigt stressigt. De är så mysiga i det gänget!

Efter lunch var det dags för psykologi. Det var en sjukt konstig lektion. Trodde det skulle handla om typ varför man är glad, ledsen och så vidare. Men det var snarare en introduktion till hur man blev psykolog. Vi skall också senare skriva om våra egna psykiska problem och läsa upp för alla. Läraren sa "jag tror många av er är här för att ni känner er osäkra på ert psyke, för att ni har psykiska problem och vill veta mer om dem". Helknäpp var alltihopa så ska försöka byta den kursen.

Sist och minst stog det Teachers aide på schemat vilket betyder att du slappar och springer ärenden i intervaller. Tråkigt men skönt. Man får i alla fall inga läxor! Efter lektionen stressade jag med alla miljoner papper (verkar som att amerikaner älskar papper!!! Jag har aldrig sett så mycket pappersarbete som nu) för att komma med i Cross Country laget (terränglöpning), vilket jag också gjorde! Wiho! Så under två timmar sprang jag med laget och alla var så himla snälla. Pratade med jättemånga och de var alla supersöta. Tror det blir jättebra! Även om jag inte har så bra kondition just nu hehe. Men den ska bli bättre! Träning 6 dagar i veckan lär göra susen.

Nu är jag verkligen jättetrött och ligger redan i sängen. Godnatt till mig och god morgon till er alla där hemma, hoppas ni får en bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hoppas du sovit riktigt gott stumpan!! Låter som om skolan är ok i alla fall och som att det finna viss potential i klasskompisarna ;)

Kram min älskling!

Mamma

2012-08-24 @ 22:56:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0