Farmers market

2012-08-17 @ 07:06:32
Hej dær!
Ikvæll sover jag øver hos norska Ingrid och min IEC Kathy, jag har lånat hennes dator så det ær dærfor det ær norska bokstæver!

I førmiddags fick jag skjuts av Sara, en tjej som hjælper till på gården, hem till Kathy. Dærifrån åkte jag, Kathy och den svenska utbytesstudenten Gustav (woho jag fick prata svenska!) till Santa Maria och hæmtade upp fyra andra utbytesstudenter; Ingrid, Tak, Martin, Helena, vid deras skola. Sedan slæppte vi av Gustav vid hans skola och åkte sedan till Panda express och åt lunch. Førsta gången och det var jættegott! Dock vældigt stora portioner. Efter det åkte jag, Ingrid och Tak hem till Kathy igen och bara slappade innan vi vid fem-tiden åkte till San Luis Obispo dær det hølls en marknad kallad "farmers market". Det var en jættelång gata full med stånd av alla dess slag. Vi struntade i marknaden och hængde mest på Abercrombie, Victoria Secret och Sephora hehe. Køpte en jættefin kofta på A&F på 30 procent. Lite onødigt kanske med tanke på att man svettas ihjæl i bara shorts och linne... Men den var så fin! Till middag blev det pizza från marknaden som vi åt i någon stor trappa. Efter det så åkte vi hem till Kathy æn en gång och nu sitter jag hær och skriver. Sover alltså hær hos Kathy før Vanessa skulle ut ikvæll så jag skulle få vara ensam hemma och det får man inte før EF. Jag har tagit lite foton idag men jag har inte sladden hær så jag får lægga upp dem senare! Och just det, jag ska ivæg imorgon och kommer inte hem førræn på lørdag så jag kommer inte kunna blogga om de inte har wifi. Vi ska åka upp till Vanessas førældrar i Fairfield, ganska næra San Jose, och hælsa på dem och gå på en voltige/cirkusshow.

Hoppas ni har det bra dær hemma! :)

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej hjärtat! Vad kul att läsa din blogg!! :) Har inte hittat hit förrän nu. Jag ser fram emot att få se fler bilder, är så hemskt nyfiken på hur allt ser ut!

Det låter i alla fall som om du har det bra :) Många upplevelser på kort tid!

Jag kommer att vara din flitigaste läsare från och med nu!

Saknar dig så hemskt mycket! Men står ut med det när du verkar trivas. Alla i min omgivning (vänner, arbetskamrater, familj) frågar om dig och jag berättar och berättar. Jag är SÅ STOLT över dig, att du gör det här!



En miljon Kramar

Mamma <3

2012-08-17 @ 10:42:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0