Football game

2012-08-26 @ 07:05:00
Igår var jag på mitt førsta football game! Det var såååå kul! Detta kommer att bli ett väldigt långt inlägg, bara en varning!
Gårdagen børjade som vanligt, jag gick upp och åkte till skolan. Førsta lektionen var matlagning och vi lærde oss att diska, himla kul.... Sedan var det dags før engelska och den var lika tråkig som sist, men jag satt bredvid en kille (amerikan) som också var ganska dålig på engelska så vi var en bra match om man sæger så hehe. Antar att han var många gånger bættre æn mig, men ændå. Lunchrasten spenderades till størsta del på Mrs Martins kontor, min syo. Hon ær så snæll och kramgo haha. Vi fixade i alla fall mina kurser. Så nu slipper jag den konstiga psykologin och har indredningsdesign istællet, och matten bytte jag mot en annan svårare kurs, tror den kallas Math Analysis. Så nu får jag læsa med seniors också! Och vet ni vad jag kom på idag??? Jag har bara tre teoretiska æmnen; matte, engelska och US history/Political Science! Underbart! Inte så mycket læxor alltså. Resterande del av lunchrasten hængde jag med Alyssa och hennes kompisar.
 
Efter lunch hade jag US history/Political Science med min favvolærare, mr Cabrera. Efter det så var det photo. Gjorde inget speciellt under någon av de lektionerna. Pratade med en tjej under fotolektionen och hon sa att hon hade en kompis från Sverige och att hon kunde två svenska ord: Jævla bøg. Haha skøn tjej!
 
Nær klockan ringde och jag tagit mig ut på skolgården møtte jag och Caitlin min XC(cross country)kompisar så vi stog och pratade lite med dem. En av tjejerna frågade om jag ville følja med och køpa slushies (någon slags isig læsk) innan træningen så det føljde jag såklart med på. Innan vi åkte dit gick vi till biblioteket så nu har jag ungefær tjugo kilo bøcker hemma. Fattar inte varfør de gør alla bøcker så tjocka. I alla fall, vi var ungefær fem tjejer och fem killar som var med och dålig som jag ær minns jag knappt några namn. Man hælsar på så många under en dag så det ær omøjligt att komma ihåg alla namn... Men vet att Lucas, Sara, Shelby och Maria var med. Sjælva slushen var væl inte så jættegod men det var kul att bara vara med.
 
Sedan var det alltså træning och den var ganska meningsløs. Coachen skulle ha møte med varsity teamet och det tog år innan de var klara. Jag ær, som ni kanske førstår, i Junior Varsity vilket inte ær så jættekul. Varsity ær den del av laget som ær bæst, och Junior Varsity ær de som ær mindre bra. Får kanske skylla mig sjælv eftersom att jag inte har trænat under hela sommaren... Men om jag trænar hårt nu så kanske jag kan bli uppflyttad till Varsity! Alla jag kænner går i varisty førutom Andy och en tjej som jag inte minns namnet på, de går också i JV (Junior varisty). Vi sprang i ungefær 15 minuter och spelade sedan frisbee och gjorde lite (jættemycket) styrkeøvningar. Blev hæmtad efter træningen och stædade i mitt rum snabbt innan Ingrid, Tak och Kathy knackade på dørren. Jag och Ingrid skulle ha en sleepover hos mig. Vi gjorde oss i ordning och åkte sedan till min skola før att se på sæsongens førsta fotbollsmatch. Amerikansk fotboll var det såklart! Det var jættemycket folk dær, både studenter och førældrar! Vi hejade på några av mina vænner och gick sedan och satte oss helt sjælva. Till slut kom Austin och frågade om vi ville sitta med dem så då slapp vi sitta själva! Vi köpte varsin extra oljig och fettig pizza slice och cola. Jag förstog absolut ingenting av matchen men allt var så annorlunda så det gjorde inget. Det var jättehärlig stämning, vi sjöng hejaramsor och alla cheerleaders var jätteduktiga, lärarna var där och alla var så glada. Efter matchen var det "dance" i gympasalen. Lite svårt at beskriva, det var ju inte riktigt som en fest utan mer som ett disco hehe. De dansar väldigt konstigt här. De liksom gnuggar sina rumpor mot varandra alternativt gnuggar sin rumpa mot någons skrev haha. Såg väldigt roligt och fjantigt ut! När vi hade varit ungefär en timma på dansen så åkte vi hem och soooov.
 
I morse gjorde jag och Ingrid pannkakor till "familjen". De blev faktiskt väldigt goda! Saknar svensk mat lite, allt här är så konstigt och onyttigt. Jag köpte Special K här om dagen och de var fulla med socker. Jag som tänkte att jag kunde få lite nyttiga flingor till frukost, men inte det nej! Efter frukosten var tanken att vi skulle ut och rida en sväng. Ingrid har ridit lika länge som jag så hon ville rida i alla fall någon gång under året. Men så skulle vi binda upp hästarna, enligt Vanessas metod, inte enligt den vanliga säkerhetsknuten. Av någon anledning får hästarna panik och kastar sig bort från grinden de var uppbundna vid. Oturligt nog hade Ingrid sin tumme under grimskaftet som var lindat flera varv runt grinden. Och eftersom att vi hade lindat grimskaftet på det där speciella sättet så blev tummen klämd (och satt fast där tills hästen gav efter)... Om vi hade gjort en vanlig säkerhetsknut så hade det inte blivit så allvarligt, just saying. Vi blev i alla fall tvugna att åka till sjukhuset och göra allt jobbigt pappersarbete som sjukhus innebär här i USA. Efter ett tag blev tummen bättre och vi bestämde oss för att åka hem igen. Vi hade sedan en vecka bestämt att vi skulle åka och shoppa på Pismo Outlets. Så vi struntade i tummen och åkte dit. Jag fick äntligen köpt ett par converse!
 
Nu är jag hemma hos Kathy och Ingrid. Sover här i natt! Det här blev ett jättelångt inlägg så en varm applåd till er som har läst allting!

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh vad roligt allt låter!!! (Ja, applåd till mig tack... Haha) Hälsa ditt roliga liv med alla nya människor från mig! Puss på dig! saknar dig såklart, men det vet du <3

2012-08-26 @ 10:14:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0