Jag lever!

2012-08-23 @ 07:46:21
Första dagen på amerikanska high school idag!
Klev upp i ottan och åkte extra tidigt till skolan för att jag skulle hinna lämna in en bekräftelse till receptionen på att jag tog en spruta igår (glömde säga det, men jag behövde ta något extra vaccin). Gick nästan vilse samma sekund jag hoppade ur bilen och skulle ta mig till receptionen. Det var massaaaaaaaaa ungdomar på skolgården, över allt. Jag hittade till receptionen på egen hand och fixade allt där. Sedan var det dags för min första period, matlagning. Läraren verkade bra, snäll med det mesta. Köket var jättefint och hade riktig restaurantutrustning så det blir nog en jättebra kurs. Var rätt många snygga killar också hehe. Här lyckades jag hamna bredvid Alyssa, en helt random tjej som haft utbytesstudenter boende hos henne över sommaren vilket vi självklart började prata om. När klockan ringde (och ja, det var exakt så som i filmerna!!! Klockan ringer och alla kastar sig mot dörren haha) frågade hon om jag ville hänga med henne och hennes vänner på rasten. Så jag gick med henne och mötte hennes vänner och de frågade "ska hon vara med oss?". Fattar inte varför det är en så stor grej här. Beror antagligen på att de har sina gäng och att det är viktigt att man håller grupperingarna. I alla fall, Alyssa visade mig till nästa klass vilken var engelska och det var bland det tråkigaste och jobbigaste jag varit med om. Jag satt bredvid en tjej som verkade lagom intresserad. Självklart skulle vi skriva två korta uppsatser och göra ett grupparbete första dagen och jag kan förstå om hon inte blev så himla glad av att behöva grupparbeta med en konstig svensk brud som inte är jättebra på engelska haha.

Tillslut ringde klockan och det var dags för lunch, det jag fasat för i flera dagar. Som tur var så hade jag bestämt med Alyssa att vi skulle äta tillsammans så jag satt med dem vid deras bord (och ja, de hade faktiskt ett bord som var deras som de alltid satt vid). Jag åt min macka jag hade förberett och allt gick smidigt. Väldigt varmt var det dock!

Efter lunch var det dags för Amerikansk historia/Samhällskunskap/statsvetenskap. Helt klart bästa lektionen under dagen! Ser fram emot nästa lektion. Lärare var en mexikansk man som verkar riktigt skön. Han spelade musik när vi kom in i klassrummet och skämtade och var mer på ungdomlig nivå än de andra lärarna. Inte så läraraktig helt enkelt. Fast han var väldigt tydlig och bra när det gällde själva undervisningen. Han var också den enda som presenterade mig som utbytesstudent inför hela klassen vilket jag uppskattar. Efter lektionen sa han till mig att jag får ha anteckningar på proven (wiho!!!) för att det kan vara svårt för mig att förstå allting. Dock verkade alla andra i denna klassen allmänt tråkiga förutom kanske tre tjejer och två killar men man vet aldrig. Kanske blir bättre när jag lär känna dem!

Sist var det fotografering med en annan jättebra lärare. Själva kursen verkar kul och det var roliga människor där. Tror det blir bra! Pratade rätt mycket med några tjejer och en av dem följde mig ut efter lektionen och frågade om jag ville åka med henne och vara med hennes kompisar hemma hos någon av dem. Så efter att jag gått till sportavdelningens kontor på skolan för att lämna in papper så jag kan vara med i cross countryn, åkte vi hem till mig. Damen som jag skulle lämna papprena till var för övrigt inte där så får lämna dem imorgon. Ville ju börja träna idag!! Hur dumt är det inte att hon börjar jobba en timma efter oss och slutar en timma innan? Fattar inte riktigt hur de tänker.

Iallafall så åkte vi hem till mig och hämtade upp lite grejer och sen åkte vi hem till en tjej vars namn jag inte minns och badade med deras kompisar i hennes pool. Åt också friterad kyckling för första gången och det var väl helt okej. Vid sex fick jag skjuts hem och sedan åkte jag och Justin och köpte mat och skolgrejer. Nu är klockan jättemycket och jag måste gå och lägga mig men vet att ni där hemma gärna vill veta hur jag hade det första dagen. Börjar sakna er alla ska ni veta! Pussar från  varma Kaliiiii

Kommentarer
Postat av: Pappa...

Så du menar att det är sant det som man ser i High-school filmerna? Hmm, vet om jag tycker det är bra eller dåligt? :D

2012-08-23 @ 10:04:49
Postat av: Mamma

Vilken dag!! Fullt ös! :) Jag önskar jag var där, hade så himla gärna velat se alltihopa ;)



Hoppas att din andra skoldag blir toppen-bra och att du får fler kompisar.

Superbamsestor-kram

Mamma

2012-08-23 @ 16:19:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0