Road trip

2012-08-19 @ 07:09:20
Igår satte vi oss alltså i bilen och åkte upp till San José för att se på Cavalia. På vägen gjorde vi ett stopp på en hästgård där de också hade massvis med åsnor. Vid ett tillfälle mitt ute i ingenstans när vi körde på motorvägen såg jag hundratals med konstiga, läskiga, svarta, lyftkransliknande saker. De såg ut som att själva kroken på lyftkranen var under marken. Jag frågade vad det var för något och svaret var oljeborrar. På något sätt var det så obehagligt att titta på dem att jag nästan fick ilningar längs ryggraden. Det blev liksom lite skräckfilkmskänsla över det hela. Fy för olja!

Innan showen mötte vi upp Vanessas mamma, pappa och syster för middag på ett italienskt ställe i San Jose. Portionerna var de största jag någonsin sett. Jag åt en fjärdedel, och jag brukar vara en sån som äter upp allt. Efter middagen åkte vi ut till cirkustälten där showen skulle hållas. Vid elva-tiden lämnade vi sömnigt området efter en bra show och en rundtur i stallet. En timmas bilfärd tog oss hem till Vanessas föräldrar. De bodde fantastiskt fint. Alla hus i området var som herrgårdar, så fina. Även pappan tyckte jag såg ut som Scarlet Johansson. Verkar som att jag håller på att bli en Scarlet Jr.

Imorse, efter att vi ätit frukost och jag skypeat med mamma, pappa och Hanna, åkte vi till ett shopping mall och fixade ett amerikanskt abonnemang till min telefon. Vill inte skicka sms till alla mina kontakter så ni som läser detta och vill ha mitt nya nummer kan väl antingen skriva till mig på Facebook eller på Skype (Farmor och mormor ni kan be pappa om det). Var också inne på Macy's och köpte ett nytt id-puder och en borste. Sedan bar det av hem till föräldrarna igen för middag och direkt efter det satte vi oss i bilen hemåt.

Förutom det stället med oljeborrarna, var utsikten från bilen väldigt fin.

Kommentarer
Postat av: Mamma

Verkligen tjusigt! Kul att se hur det ser ut! :)

Kram

Mamma

2012-08-20 @ 21:49:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0