Struligt

2012-08-31 @ 07:44:33
Okidoki, så här är läget:
Jag har bytt familj. Som några av er vet så har det varit struligt. Jag har inte velat skriva om det på bloggen. Jag vill fortfarande inte skriva för mycket, för just nu är jag mitt i det hela och då kan det bli så att det jag skriver inte är helt sant. Kanske blir så att jag skriver om det när jag är hemma i Sverige igen, när jag kan se tillbaka på det. Men jag kan säga lite snabbt att den största anledningen till att jag bytte familj berodde på att mina föredetta värdföräldrar gjorde slut samma dag som jag kom dit. Trots uppbrottet bor de fortfarande tillsammans vilket har gjort att jag har varit i mitten av alla problem och argumentationer. En annan orsak var att jag och min föredetta värdmamma inte alls passade ihop, vi gick runt och var irriterade på varandra hela tiden. 
 
Så, i tisdags fick jag ett samtal från min IEC och det var bestämt att jag skulle flytta från familjen till en annan familj bara några timmar senare, på grund av alla problem vi hade. Detta skulle alltså vara ännu en temporär familj, det var något av en nödlösning, tills dess att jag fått mitt permanenta boende. Men, idag så skulle vi, av okänd anledning, ut på restaurang och äta middag hela nya familjen. Och när vi hade satt oss ner sa min värdmamma "Vi har gått lite bakom din rygg med detta, men vi har bestämt oss för att du kan bo med oss hela året!". Så ÄNTLIGEN har jag en permanent familj! Ett hem!!! Ni anar inte hur lättad jag är. Nu kan jag äntligen känna mig lugn efter två veckor av problem. 
 
Min nya värdfamilj består av mamma Brenda, pappa David, dotter Miranda och utbytesstudentsdotter Joelle. Brenda är gymninstruktör och nagelproduktsförsäljare, David har jag inte riktigt koll på men tror det är något med avlopp. Miranda är junior på min skola, vilket är super!!! Joelle är också junior på min skola, super gånger två!!! 
 
Just nu har jag ett eget rum, men senare kommer jag få dela det med Joelle, vilket jag inte alls har något emot. När jag kom hit så fick Miranda och Joelle flytta ihop i Mirandas rum för att jag skulle få ett eget under den korta tiden jag skulle bo här. Men nu när det är bestämt att jag ska stanna hela året så är det bättre att jag och Joelle delar rum. Joelle är från Schweiz och vi upptäcker bara fler och fler likheter mellan oss för varje dag som går!
 
Huvudsakligen var detta inlägget för att ni där hemma ska veta att jag har det bra. Skolan flyter på och cross countryn är riktigt rolig. Är nog det bästa jag har gjort här hittils - att börja i xcountryn. Nu skall jag sova så jag orkar upp imorgon. I helgen ska vi iväg till bergen några timmar här ifrån och bara umgås, med hela släkten. Det finns inget internet så det blir ingen uppdatering därifrån. Vi är lediga på måndag!! Woho, älskar amerikanska fjantiga högtider! Pussar och kramar till alla där hemma och alla andra, vart ni än befinner er! 

Kommentarer
Postat av: Pappa...

Fantastiskt skönt! Hoppas det känns bra med denna lösningen nu då! Tycker du varit fantastisk modig och vuxen (om det är nåt positivt?) genom hela denna perioden!

Kramar Pappa

2012-08-31 @ 10:07:10
Postat av: Julia

Åh, vad bra att det löst sig då. Och får hålla med din far där uppe.. du verkar ha hanterat det väldigt bra o vuxet. Jag skulle nog freaka hihi. Men går du på samma skola o så? :) lycka till kram!

2012-08-31 @ 13:54:24
Postat av: Christina Andreasson

Härligt att det går åt rätt håll! Känner igen det där med att saker händer sp snabbt och visst är det lite skönt med att bli överraskad och inte alltid hinna förbereda sig! Amerikanskt tycker Jag;) Vad är det för mailadress? Kramar moster

2012-09-05 @ 23:38:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0