Visum & fika

2012-07-15 @ 18:44:02
För en vecka sedan åkte jag upp till Stockholm tillsammans med tre vänner (varav två av dem också är blivande utbytesstudenter i USA) för att söka visum. Vi hade en dag att göra vad vi ville i den stora staden, då vi bland annat självklart hängde en del inne på Hollister. Dag två begav vi oss till ambassaden, efter att ha kastat i oss frukost från den fina buffén, och hade tur nog att få plats nummer tre i kön utanför. Turen höll i sig och efter mindre än två timmar var vi återigen utanför ambassaden, några papper och ett pass fattigare, och åh så mycket lugnare. Ganska väntat hade vi stressat upp oss inför detta många dagar i förväg. Min kompis Mikaela hade glömt att beställa ett papper, men fantastiskt nog löste det sig. Efter att vi klarat av intervju och diverse andra (mindre) läskiga moment inne på ambassaden var vi lättade, men ack så trötta. Planerna för dagen löd: shopping. När vi hade släpat oss till stureplan hamnade vi istället på en bänk utanför en korv-moj och flamsade tills det var dags att ta tåget hem igen. I veckan kom passet på posten och ligger nu hemma med ett fint visum innuti och väntar på att få färdas över atlanten tillsammans med mig. Känns riktigt skönt att ha det klart, även om jag inte åker förrän om lite mer än en månad.

Ni som åker med EF och är med i gruppen för oss USA-utbytesstudenter vet säkert att jag planerat en träff för att prata om vår resa. Så, igår mötte jag upp tre utbytisar, Mikaela, Nathalie och David, vilka jag alla redan hade träffat innan. Mikaela är ju en av mina närmaste vänner, och även om vi ägnat hundra och åter hundra timmar åt att diskutera allt om året så fanns det ändå mycket att prata om. Det var riktigt trevligt att få prata BARA om året, utan att behöva bry sig om att andra icke-utbytesstudenter eventuellt skulle bli uttråkade. Dock så var ju tanken att några fler skulle komma också, men av någon anledning blev det inte så. Men det var inte mindre trevligt för det!

Just nu väntar jag bara på mina definitiva flygtider och planerar avskedsfester för olika umgängen och släkter. Snart är det dags!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

För en gångs skull hade vi turen med oss! Btw så flyger vi i alla fall med SAS så kolla på deras hemsida om bagage med mera:) puss på dig Kajsis<3

2012-07-15 @ 22:19:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0