Mer info

2012-06-29 @ 17:04:07
Hade ju tänkt att berätta mer om familjen igår, men det blev lite stressigt innan jag skulle iväg så hann inte!
Jag ska ju som sagt bo i en liten stad som heter Atascadero i Kalifornien. Distriktet heter San Luis Obispo och är väl i princip det bästa du kan tänka dig. Atascadero har 28000 invånare (alltså dubbelt så många som där jag bor nu) och ligger två mil från havet. I staden bor alltså min värdfamilj. Det är ett relativt ungt par, de är 28 och 30 år, så inte så mycket äldre än vad jag är. Ni som känner mig vet att jag har varit en hästtjej sedan två års ålder och har ridit i cirka tio år. Familjen har en gård med bland annat hästar, men även ankor, höns och en gris plus katter och hundar. Så det är en hel del djur! Detta kommer antagligen passa mig utmärkt, då jag tycker mycket om djur! Att jag skulle hamna hos en familj med hästar var ju något jag inte kunnat drömma om, då det är mycket ovanligare att folk rider i USA än i Sverige! De som är lite hästintresserade vet kanske också att det finns olika stilar inom ridning. I Sverige är Brittisk stil vanligast (den man ser på tv) och i USA är western vanligast. Som tur är rider de båda stilarna på gården!
Min värdmamma, Vanessa, verkar jobba med lite olika saker, men framför allt med att rädda vanvårdade djur (mest hästar). Värdpappan, Justin (inte Bieber nä haha), jobbar på något sätt inom armén och har precis avslutat en nioårig (!!!) tjänstgöring.

Skolan jag ska gå på heter Atascadero High School och ligger 7 minuter med bil från mitt hus. Skulle ta en timma att gå enligt google maps så det lär jag väl inte göra haha! 1600 elever går på skolan och den verkar märkligt nog ha en inriktning mot jordbruk. Tror jag lär hoppa över de kurserna faktiskt! Utöver dessa kurses finns till exempel webdesign, bild, musik, "syslöjd", fotografi, kör, osv, osv, så det finns en del att välja bland! Vad jag kunde se på hemsidan har de softball, tennis, american football, rugby, track and field, simning, golf, vattenpolo, fotboll, basket, brottning, dykning, cross country, volleyball och självklart cheerleading. Även här finns det en del att välja mellan och vill gärna testa fler än tre sporter! Tänk vad kul att prova på vattenpolo?!
Jag tror inte jag har så mycket mer att säga om min placering. Vet att det är tre andra EF-studenter som kommer att gå på min skola och en hel del andra utbytesstudenter från olika organisationer kommer att bo i närheten.
Tror det här kan bli ett riktigt bra år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0