Sköna söndag

2012-11-05 @ 02:25:09
Söndagen är här! Men jag är inte ledsen för det. Jag tror faktiskt jag har börjat gilla söndagar. Det är den enda dagen det är okej att göra absolut ingenting. Mina veckor är numera helt fullproppade med saker att göra, så en ynka liten dag att ta det lugnt på är underbart! 
 
Som ni kanske har förstått så brukar vi åka till kyrkan varje söndag. Men idag hade vi "senior breakfast" med cross country-laget, så jag slapp följa med. Jag blev upphämtad av Shelby imorse och åkte hem till tränaren. Där mötte vi de andra sistaårseleverna, vilka är Jillian, Sierra, Miriam, Logan, Keegan, Brandon, Micah och Brady. Det var supertrevligt och såklart supergod mat! Efter det fick jag skjuts hem och tränade lite på familjens tv-shopmaskin vilket inte gav särskilt mycket alls. Men det är ändå tanken som räknas, får hoppas att jag brände åtminstone några kalorier. Sedan dess har jag bara skypeat och ätit lite. Alltså inte gjort särskilt mycket vettigt, men det är så det ska vara! Jag har faktiskt tvättat (mamma och pappa; pluspoäng till mig!!).
 
Så, för att ta igen bloggningen jag missat under veckan tänkte jag göra en liten sammanfattning.
Tisdag minns jag inte vad som hände riktigt så antar att det inte var så viktigt. Onsdag var den heliga högtiden halloweeeeeeen. Här går vi all in, utan tvekan. Klädde mig i min rödluvan-kostym jag fått tre (!!!) veckor tidigare, med diverse kompletterande accessoarer. Hade nämnt att jag ville klä ut mig till rödluvan när jag pratade med plastmoster Yvonne, och några dagar senare säger hon "jag beställde en kostym till dig, den kommer om några dagar!". Så jag slapp oroa mig för det! Jag hade alltså på mig kostymen även i skolan. Jag hade bestämt med min vän Carly att vi skulle klä ut oss tillsammans så hon var "vargen". Under lunchrasten ordnades det kostym-tävling. Jag var inte med, men Miranda vann pris för kreativaste för sin badboll/loofa. 
Efter skolan åkte vi hem och gjorde läxor och sedan gjorde vi oss iordning en andra gång för att åka på halloweenfest. Det var massor med folk där och alla var uppklädda. Vi spelade biljard och dansade och pratade. Det var jättekul, men det var ju skola dagen efter, så vi kunde inte stanna så länge.

Hahaha min vän David hade helt klart roligaste kostymen!
 
Carly, Shelby och Jag! 
Mycket folk på skolgården!
Joelle, Stetson och David på halloweenfesten
Jag och finaste Sofie
Steve, jag och Lupita
Jag och Stetson!
Den utländska trion!
 
Torsdag åkte jag ju som sagt till San Luis för att hjälpa till på cross countrytälingen. Fredagen flöt på som vanligt. Efter skolan tränade jag lite, och sedan åkte vi för att titta på den sista fotbollsmatchen för säsongen (och någonsin!!!). Det var sååååååååååååå nära att vi vann. Domarn dömde bort en touch down. Med den hade vi vunnit. Alla var helt inne i spelet, inklusive mig. Och jag förstår äntligen vad de faktsikt gör!! Vi hoppade och stampade och skrek så vi tappade rösten. När det var fem sekunder kvar och vi gjorde den sista kicken, som avgjorde vem som vann, var det totalt kaos. Vi missade målet... Folk börjar skrika och gråta. Det var riktigt häftigt, haha. Men det var framförallt riktigt sorgligt. Fotbollsspelare grät och alla var så sjukt deppiga. Dels för att de förlorade trots att de spelade så bra, men också dels för att det var mångas sista match i high school. Och då insåg jag hur fort de här 83 dagarna har gått sedan jag kom hit. Och hur fort det här året kommer att gå. Fotbollssäsongen är redan över och det känns som att jag nyss kom hit. Lite lagom smådeppiga åkte vi efter matchen och tröståt världens, megasuperjättegodaste glass på Coldstone. 
 
Lördag var det sovmorgoooooooooon. Skypeade hela förmiddagen och slappade. På kvällen var jag inbjuden till en fest så jag tog med mig Joelle och åkte dit. Var superkul och helt galet! Fick dock stränga order om att inte lägga upp några bilder på facebook så vet inte om jag ska räkna in bloggen i det... 
 
Där här ni min vecka i en relativt lång sammanfattning! Nu sitter jag och dricker kaffe och ska titta på pretty little liars. Kanske göra lite läxor också. Åh, jag älskar söndagar! Det är dags att resten världen börjar göra det också, jag lär väl vara den enda som gör det just nu haha. Så önödigt att ha söndagsångest! Bamsekramar till er allihopa!
 
Älskar denna bilden!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0