Thanksgiving break del 1

2012-11-26 @ 06:59:00

HAR NU LAGT IN BILDER I SLUTET AV INLÄGGET!

Jag vet, jag vet, jag vet, jag har inte bloggat på jättelänge… Jag hade hoppats på ett lov där jag bara kunde ta det lugnt, men så har det inte riktigt varit. Känns som att jag har flängt runt non stop! Så jag har inte riktigt haft tid eller lugn att sätta mig ner och skriva här på bloggen. Nu är det så att jag inte har så mycket tid den här gången heller, så jag tänkte skriva om bara några dagar av lovet, och ta fortsättningen i ett annat inlägg imorgon. Blogg.se verkar inte vilja funka nu heller så får lägga in bilderna senare!

Om jag minns rätt har jag redan skrivit om lördag, söndag och måndag. Tisdagen hände inte så mycket men det var ändå fullt upp hela dagen. På eftermiddagen blev jag och Joelle upphämtade av Yvonne för att åka och ta foton till vår thanksgiving-present till familjen. Vi hade köpt en jättefin ram och så satte vi foton i den på oss (hehe) som tack för att de låter oss bo här. Det är (var) ju ändå thanksgiving! Åkte sedan för att äta lunch på en sushirestaurang. Så himla god sushi! Godast hittills på den här sidan av jorden i alla fall. Efter den sena lunchen bar det av hemåt igen och jag ställde mig i köket. Jag hade lovat att laga köttbullar till Brendas syster med familj. Så andra gången gillt lagade jag alltså nu köttbullar till ett väldans stort sällskap. Och det blev faktiskt super smarrigt! Lagade även äpple-smulpaj, vilket de älskar allihopa varenda gång jag lagar det. Det tog hela kvällen och när de gick hem var det bara att gå och lägga sig.

Onsdagen är något oklar. Sonen i familjen, Wyatt, som går på college i Oklahoma kom med flyget till San Luis. Så runt tolv skulle v-mamma och v-pappa åka och hämta upp honom, samtidigt som de släppte av mig och Joelle in San Luis centrum. Vi mötte upp Teresa och Sofia och sa hej men gick inte runt tillsammans med dem. Efter en stund mötte vi upp Jan och kollade lite till i affärer och satte oss tillslut på ett café och tog en kaffe. Vid 18-tiden blev vi upphämtade av familjen, inklusive sonen, och åkte till en japansk restaurang i staden. Det var Wyatts födelsedag samma dag så vi gick dit för att fira honom. De lagade maten på ett stekbord precis framför oss så det var häftigt. Efter middagen åkte vi bara hem och åt tårta.

Nu ska jag soooooova. Är megataggad för skola imorgon!!! Tjohooooooooo (nej jag är inte seriös)

 
Jag och Jan på Peet's coffee, det ända stället här borta som kan göra riktigt kaffe!
 
Finaste SLO är redan julpyntat. Åh vad jag älskar den här byn alltså!
Två bilder från den japanska restaurangen
 
 
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0