Thanksgiving day

2012-11-27 @ 06:15:38
Så, nu har vi alltså kommit till självaste Thanksgiving-dagen:
Vi började med sovmorgon och gjorde oss sedan iordning för att åka till kusinernas hus vid 1-tiden. Där var hela feta släkten och efter en stund började vi äta. Det fanns allt möjligt och jag var tvungen att ta bara lite av allt för att kunna smaka mig igenom hela sortimentet haha. Vi blev även tilldelade ett kort med en vers från bibeln som handlade om tacksamhet eller thanksgiving, som vi gick bordet runt och läste högt. Efter att vi hade proppat i oss väldigt mycket mat av diverse sorter, var det dags för dessert. Den var som tur var inte så jättegod så jag åt inte så mycket haha. Sedan gick vi alla in i matkoma och satte oss i soffan och tittade på en film och halvsov i några timmar. När alla blev lite uttråkade var det dags för en andra runda av maten. Denna gång plockade de fram allt som var över och gjorde smörgåsar med kalkon och annat. Förstod inte riktigt hur folk kunde vara hungriga igen! De hade något som liknade julskinka, men de sa att den var söt. Jag kände att det inte lät jättelockande så jag smakade inte haha.
 
Så småningom åkte vi hem och försökte sova några timmar innan det var dags för Black Friday! Black friday är den största shoppingdagen på hela året och alla butiker har jättemycket rea. Och de öppnar tolv på natten......... Så vid elva hoppade vi in i bilen igen för att åka till Paso Robles med kusinerna. Kön var helt otroligt lång utanför affären!!! Sjukt. Väl inne var folk galna; knuffades och trängdes. Jag köpte ett par boots och julklappar. Bootsen provade jag först här hemma och de var för små. Julklapparna kom jag fram till att de inte skulle göra jättestor succe så jag bestämde mig för att lämna tillbaka alltihop... Lyckad shoppingkväll där! Men det var ändå kul att vara med om. Kom hem vid två och släpade oss in till sängen och somnade direkt!

 
De lyckades stava mitt namn rätt!
Wyatt (värdbror), Shaelyn, Joelle & Miranda
 
I kön för Black Friday shopping, fikar på kaffe och cake pops.
Bilden visar inte ens hur lång kön var!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0