Hipster

2012-10-04 @ 21:05:00

Tjolahopp tjolahej. Imorgon är det fredag och sedan lördag och sedan söndag och sedan måndag, då jag är ledig! Hurra för alla fåniga högtider amerikanarna har kommit på! Denna helgen är alltså långhelg och vi ska åka upp till sjön igen. Ser fram emot vila! 

Engelskaprovet var precis lika ruggigt och skräckinjagande som väntat. Jag förstod 0. Men jag lyckades ändå skriva en två sidor lång uppsats. Om vad, kanske ni undrar? Jo, det vet jag inte riktigt. Eftersom att jag varken förstod frågan eller texten frågan handlade om så blev inte innehållet särskilt konsekvent. Jag hade kunnat känna värsta ångesten för det nu, men det gör jag faktiskt inte. Det får gå som det går!

De senaste dagarna har jag för första gången haft på mig mina glasögon i skolan. Jag brukar ju ha linser, men eftersom att jag har varit sjuk så har det inte funkat så bra. Jag hade linserna i igår, och ögonen är fortfarande lite röda efter irritationen. Fick frågan både om jag hade gråtit och om jag var hög. Särskilt om jag var hög, var faktiskt flera som frågade det under dagen haha! No biggie liksom. Men, för att komma till poängen: När jag har på mig glasögonen kommer helt okänt och känt folk fram och säger att de är fina, att de gillar dem osv, och därefter kommer ALLTID frågan: Är de "riktiga" eller bara hipster-glasögon? Alltså om de har behandlade eller bara helt vanliga glas. Hipster är något väldigt stort här som jag inte riktigt förstår mig på. Och en hipster skall då alltså enligt samhällets alla regler ha o-riktiga glasögon. Varför vet jag inte, kanske för att se lite fräsigare ut. Ingen, jo kanske en av tio, tror mig när jag säger att de är riktiga. Så folk tror alltså att jag går runt och leker hipster. En hög hipster! Känns verkligen som en bra beskrivning av mig! 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma

Minsann! Vilka konstiga tankar de går omkring o tänker de där amerikanerna ;)

Kraaaaaaaaaaaaam världens goaste tjej <3

2012-10-11 @ 21:03:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0