Min vecka

2012-10-26 @ 18:01:26

Godmorgon! Eller god kväll blir det väl snarare. Nu sitter jag i skolan och slappar tills min keramiklektion börjar. Har gjort färdigt alla läxor så ska nog läsa lite i min nya bok.

Veckan har flutit på och nu är det äntligen fredag. I måndags bestämde jag mig för att ignorera benhinneinflammationen och springa ändå. Och ååååååååååh vad skönt det var att springa. Bästa känslan någonsin. Benen gjorde lite ont men inte så farligt. När jag kom hem från skolan hade vår "adopterade" moster kommit förbi med all garderobsinredning du kan tänka dig. Min och Joelles garderob har varit riktigt kaotiskt de senaste veckorna så vi behövde verkligen organisera det lite. Vi spenderade några timmar med att sätta upp inredningen, få ordning på allt och fixa till hela rummet. Nu är allt fint inpackat i garderoben och rummet ser mer städat ut än någonsin!

Tisdag var benen värre men jag sprang en halvtimma ändå. Och det var superhärligt även denna dag. Efter de 30 minuterna var benen dock jätteömma så jag kunde inte göra hela träningspasset. Minns inte vad som hände mer i tisdags så antar att det inte var något vidare viktigt!

Onsdag var jag i skolan som vanligt och var jätteduktig och stannade kvar efter lektionen och gjorde läxorna. Gick direkt till träningen och sprang några varv på gräset. Hade tänkt att gå på youth group men var för trött för det.

Igår slutade jag tidigt för att åka till mitt allra sista cross country-race någonsin. Var inte alls nervös innan, såg det bara som en rolig grej. Åkte gul skolbuss och skojade hela vägen dit. Väl där hittade jag vänner från Nipomo High vilket var väldigt kul. Taggade till inför racet och fick starta från Varsity startlinjen. Gjorde mitt bästa race för säsongen men är ändå inte helt nöjd. Hade en måltid men var 15 sekunder för långsam. Så nu ska jag ge järnet på track&field (friidrott) istället! Efter att vi joggat ner på den sötaste, lugnaste lilla stigen gjorde jag mig iordning och åkte in till San Luis downtown. Mötte upp Joelle, Lance, Miranda, Greg och Shaelyn och strosade runt på Farmers Market. Kollade lite i affärer men köpte inget. Åt en välkänd Tri Tip (grillad biff) sandwich till middag på en restaurang som liknar hard rock. Det var fullpackat med folk och väldigt härlig stämning. Vid nio-tiden åkte vi hem allihopa till oss och hängde. Gick och lade oss och nu sitter jag här. Ska gå på lektion alldeles strax. Hoppas att ni har haft en underbar fredag hittills! Pussar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0