Pre-Graduation week

2013-07-14 @ 01:46:00
Nu har vi alltså kommit till Graduation week, veckan då jag tog studenten från amerikanska high school. Det var en otroligt stressig vecka, men den var fylld med roligheter så det var det värt!
 
Måndag var det check out day för seniors i skolan. Check out day innebär att man går en kortis till alla sina lektioner, alltså period 1-8. Vi behövde få ett papper påskrivet av läraren, och resten av tiden satt vi bara och pratade och skrev i varandras yearbooks. Efter att vi skrivit ut oss från alla lektioner så samlades alla seniors i cafeterian för att bli utskriven på riktigt, av våra syon. Där var jag officiellt klar med high school! Efter att ha lämnat in alla skolböcker till biblioteket åkte jag, Jojo, Deanna och Ronda till Kai Lhanas, byns bästa sushiställe. Vi åt väldigt god sushi och hade det trevligt (varför är sushin så mycket godare i amerika???). Vid fyratiden åkte vi till skolan igen där det hade ordnats med hawaiiansk fest, "Luau", för alla seniors. De hade satt upp en vattenrushkana och det fanns mycket mat och snacks. Det var sjävfallet soligt och skönt och vi slappade på gräset, spelade bollspel och åkte i vattenrushkanan. Efter någon timme kände vi oss nöjda och vi gick till parkeringsplatsen, där min kära pappa dök upp efter några minuter. Första gången jag såg honom på tio månader! ♥ Första vi gjorde var så klart att åka och äta extremt goda hamburgare på Sylvester's. Sedan åkte vi hem till familjen för att de skulle få träffa pappsen. Umgicks med dem alla hela kvällen och gick sedan och lade oss. 
 
Tisdag hade vi först senior breakfast och sedan genrep för graduation. Alla seniors samlades ännu en gång i cafeterian där skolan bjöd på frukost. Genrepet går väl inte att beskriva särskilt detaljerat! Vi övade helt enkelt på hela ceremonin som skulle hållas dagen efter. Det var väldigt varmt för vi tvingades sitta stilla på tennisplanerna väldigt länge, men annars var det kul att få umgås med mina favoriter. När vi tillslut var klara blev åkte vi till Atascadero Lake Park där vi mötte upp en fotograf som skulle ta kort på oss i våra cap and gowns. Sedan blev jag upphämtad av pappa och vi åkte till San Luis där jag visade honom runt och även köpte dekorationer till våra hattar. Efter några timmar av strosande åkte vi till Paso Robles tillsammans med familjen och åt middag på Cool Hand Lukes. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0