Förra veckan

2013-05-22 @ 07:27:42
Så, jag tänkte skriva lite snabbt om förra veckan! Prom tar vi i ett helt eget inlägg för det finns mycket att berätta och många bilder att visa.
 
Vi började veckan väldigt härligt med att gå till gymmets pool och sola och bada. Kändes precis som att vi var på solsemester! Insåg då hur sjukt det var att vi faktiskt bott i Kalifornien i nio månader.
 
På tisdagen fick jag håret slingat igen, och efter det gick jag och Joelle på bio med värdkusinerna plus några kompisar. Vi såg The Great Gatsby. Hade inga höga förväntningar men det var en riktigt bra film! Nästan alla mina kompisar här har sett den, och även många vuxna. Det är nämligen en av de böcker alla amerikanare måste läsa under sitt junior year. Efter skolan på onsdagen åkte vi hem och hängde med Greg tills det var dags att åka till en track banquet. Det var avslutning för friidrotten. Alla var där, inklusive coacher och familjer. Vi åt och lyssnade på coacherna när de pratade om varje individuell idrottare. Tog himla lång tid men det var kul. Sa tack till min favoritcoach och gav honom svenska matvaror, så som lingonsylt, kaffe och singoalla. 
 
Torsdag eftermiddag ägnade vi åt att städa upp i rummet och sedan åka med Greg och Isaac till San Luis för att handla kläder till prom för dem. När vi hade hittat alla nödvändiga slipsar och skjortor åkte vi down town och gick runt på farmer's market en stund. Har inte varit där sedan förra sommaren så det var kul att komma dit igen! Vi åt på chipotle och åkte sedan hem! Fredag höll vi i en födelsedagsfest för min värdmamma Brenda. Vi fixade med jättemycket god mat och aktiviteter och det blev riktigt bra. Bilder från veckan kommer senare!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0