Welcome Party

2012-08-27 @ 06:59:11
Hej allihopa! Nu har jag lagt in bilderna från fotbollsmatchen i inlägget under, scrolla ner och kolla!
 Var väldigt duktig imorse och gick ut och sprang en halvtimma enligt coachens order. Var inte alls jobbigt så är taggad inför morgondagens träning! Strax efter det åkte vi till en park i närheten och började duka upp en picnic för hundra personer. Det var nämligen välkomstparty för alla utbytesstudenter och värdfamiljer som bor i städer här i närheten. Det var massor med mat och ännu mera folk. Rikigt kul att träffa alla utbytesstudenter! Nu har jag pratat med alla svenskar i närheten. Det är jag, Jenny, Gustaf, Felicia och Oscar. Och gud vad skönt det var att prata svenska på riktigt, inte till en datorskärm! Även om det väldigt lätt gled över till engelska. Hände flera gånger att jag fick en fråga på svenska och svarade på engelska utan att jag tänkte på det. 
 
Fick vid fem/sextiden skjuts hem och har pluggat sedan dess (med viss distraktion från facebook). Är riktigt dålig på att ta fram kameran när jag väl gör något värt att dokumentera, och förstår att det inte är så roligt att läsa en blogg utan bilder. Ska verkligen jobba på att bättra mig. Ska även höra med skolan om de tycker att det är okej att jag tar bilder på den. Den ser ut exakt som de gör i filmerna, speciellt när det är "game day". Då går alla fotbollsspelare runt i sina tröjor och alla cheerleaders i sina dräkter. Nästan alla bär något orange (vår skolfärg) och det finns ett partytält på skolgården där man kan göra ansiktsmålningar och som spelar hög musik. Underbart! Ska som sagt försöka fota det nästa gång. Nu ska jag gå och lägga mig. Saknar er där hemma idag så massor med pussar till er!
 
Ps. Tack Farmor och Morfar för era mejl! Ni får jättegärna melja mig allesammans! Jag blir så himla glad när jag får mejl från någon hemma. 

Kommentarer
Postat av: mamma <3

Hej sötnos! Roliga bilder! :) Men jag tycker det är fantastiskt roligt och spännande att läsa även utan bilder :)
Är mkt nyfiken på den nya familjen! Funkar det? Hoppas VERKLIGEN att du får din riktiga familj snart!
Har du bokat Hawaii?
Antar att du förstår att jag inte får sms från dig, om du har skickat några. Bloggen verkar va enda sättet att kommunicera den här veckan ;) en miljon kramar Mamma :-*

2012-08-29 @ 13:58:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0