Sjukling

2012-12-10 @ 22:58:06
Hej där! Har hört att ni har riktigt vinterväder i Sverige nu. Saknar det lite om jag var ärlig. Vädret hör till julen så jag har lite svårt att få julkänslor här i varma Kalifornien. 
 
I lördags morse åkte vi alltså ner mot Los Angeles. Fokuset låg på shopping så vi fick inte se så mycket av staden, i alla fall inte down town. Shopping mallet var helt otroligt stort och väldigt omysigt. Det var som frölunda torg men flera gånger större. De hade ett litet tivoli i mitten... De hade nästan lite för många affärer att välja på så blev trötta i huvudet efter några timmar. Jag lyckades hålla i pengarna och köpte endast en stickad tröja från Hollister och lite julklappar. Vi åt lunch på ett franskt bageri, som dock inte såg särkskilt franskt ut. Men de hade säkert femtio olika franska bakverk att välja på! Köpte bara en macka för var inte så sugen på något sött. Hade säkerligen blivit besviken om jag smakade något  för vi vet ju alla hur bra amerikanare är på att göra lagom söta bakverk, och så måste de dessutom försöka härma frankrike. Hade antagligen inte slutat så bra! 
 
Vi fem åkte vi hem igen. Vi stannade på vägen och åt mexikanskt (som vanligt då) och Coldstone-glass. Kom hem vid tio och var dödströtta. Vaknade upp nästa morgon och skypeade med min allra bästa familj som hade försenad adventsmiddag. Var så mysigt, men önskar lite att jag var där med dem. Ingrids pojkvän Brandon kom och vi pratade lite och så innan vi åkte in till Trader Joe's i SLO. Jag hittade vanlig, naturell yoghurt!!!!! Köpte tre förpackningar hehe. Kan äntligen äta vanlig, god, svensk frulle ♥♥♥ Resten av dagen är väldigt ointressant, den var precis som söndagar brukar var. Vi gjorde mest ingenting (absolut inga läxor!) och satt i bubbelpoolen ett tag. Planerna var att gå till gymmet men jag kände att jag höll på att få en förkylning eller något annat elakt så stannade hemma. Kände även detsamma imorse så jag gick bara på mitt hemkunskap-slutprov och sedan åkte jag hem igen. Riktigt skönt måste jag säga!! Ska bara ta det lugnt och titta på PLL och mysa med te. Hoppas ni har haft en bra dag so far! Kramar i massor till er alla där hemma. Njut av snön för mig!
Joelle och Ingrid på franska kaféet
 
Vi åt väldigt goda mackor!
Var inne på min första Gilly Hicks. Så fin butik!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0