Köttbullar

2012-09-18 @ 07:03:01

Måndag, veckans mest skräckinjagande dag, är snart över utan några större bekymmer. Idag var en jämn dag vilket betyder sovmorgon och åh vad skönt det var! Men jag skulle promenera till skolan för första gången, och det tog dubbelt så lång tid som jag trodde, så jag blev sen till skolan. Är man sen fem gånger så får man inte ta studenten. 

I fredags, efter att jag tränat, begav vi oss till skolan igen för att titta på fotbollsmatchen. Vi förlorade… Efter matchen åkte vi och åt glass på Coldstone. Himmelskt!!! Du får välja en eller flera glasssorter, och sedan dina tillbehör, så som brownie, kakdeg, chokladsås, bär, kakor osv. Sedan smetar de ut glassen till en "skål" och lägger tillbehören i skålen och knådar ihop allt. Det blir ungefär som din egen komponerade Ben & Jerry's. Ny favorit helt klart!

Joelle och Sofia på fotbollsmatchen

Lördag morgon var jag på universitet Cal Poly, 15 minuter bort, tillsammans med ungefär halva x-countrylaget och sprang en lång runda. Det var helt udnerbart! Vädret var toppen; soligt och lagom kyligt (notera att kyligt här är ungefär = 24 grader celcius). Campuset var så fint också. Njöt hela rundan och det är inte ofta man njuter när man springer, speciellt inte sedan jag kom hit haha! Efter löpningen åkte jag och Joelle till Pismo Beach där vi mötte upp drygt tio andra utbytesstudenter och fem amerikanare. Vi åt amerikanska kanelbullar och en wannabe italiensk panini och hade det allmänt skönt. Krista stod för fotograferingen under dagen och har lovat mig att skicka alla bilder, så jag lägger upp dem här så fort jag kan! 

Söndag började med ett besök i kyrkan. Det är verkligen annorlunda här! Själva kyrkan såg på utsidan ut som en fin, modern skola och innuti var den inte alls som svenska kyrkor. Det var mer som en föreläsningssal. Gudstjänsten höll på i ungefär två timmar, och det var ungefär en timma för länge. Jag kunde inte koncentrera mig riktigt, för om jag ska vara ärlig så var det inte så jättespännande. Men det var intressant att se hur det funkar här och jag är här för att uppleva nya saker så jag försöker vara öppen. Efter kyrkan och lunch på ett mexikanskt ställe åkte vi för att ta mina "senior pictures". För er som inte vet så är det de bilderna man har i yearbooken, vilken motsvarar skolkatalogen. Seniors (sistaårselever) får välja helt själva vilken bild de vill ha med medans alla andra måste ha "vanliga" skolkort. Min v-mammas systers man är fotograf så han tog bilder på mig. Jag har fått dem alla, 120 st, på en cd så jag ska kolla igenom dem och sedan publicera några av dem här!

På kvällen kom min matte-lärare och hennes man, och Yvonne på middag. Jag hade ägnat flera, flera timmar åt att försöka återskapa mormors köttbullar. Men icke blev de som jag hoppats. Det positiva är att amerikanarna aldrig har smakat köttbullar, så de vet inte hur de egetnligen ska smaka haha. De tyckte i alla fall att det var gott så får väl lita på dem. 


Kommentarer
Postat av: Pappa...

Uh oh, var det inte det jag sa? :-P Du får gå tidigare nästa gång!

2012-09-18 @ 10:53:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0