Central Coast Teen Search

2013-04-25 @ 07:13:44
I fredags, efter träningen, fick jag och Joelle skjuts ner till Arroyo Grande där en teen search höll plats. Ni minns kanske att jag har gått till youth group i Atascaderos kyrka några gånger? Teen search är som en youth gropup, fast det är ett helgläger. Detta läger hölls också med en annan kyrka än Atascaderos, så det var ungdomar från hela countyt där. Jag hade väldigt låga förväntningar, då jag egentligen inte tycker att en tredagarlång kyrkaktivitet låter så jättekul. Men jag blev överraskad! Det var en helt fantastisk helg. Det berodde inte så mycket på sakerna vi hittade på eller lärde oss, utan mer på ungdomarna som var där. Jag tror aldrig jag har upplevt en så stor grupp ungdomar där det inte fanns en enda jag tyckte illa om eller störde mig på. Det låter cheesy men alla var helt underbara människor. Så lätta att umgås med. Speciellt ovanligt var det för att vara amerikanska ungdomar, då de oftast inte alls är så som denna grupp var.  
 
Det mest fantastiska under hela helgen var alla talen som hölls av de såkallade seniors, de som hade varit på lägret tidigare. Jag fick höra så många otroligt sorgliga historier. Det som faschinerade mig var hur orädda de var; de ställde sig inför en stor grupp, okända och kända, ungdomar och öppnade upp sig. De berättade om mobbning, familjekaos, kärleksproblem och mycket annat man gärna håller för sig själv. Och de berättade utan att vara endast det minsta rädd för vad vi andra skulle tycka. Ingen oro för att bli dömd eller tittad ner på. Alla var så accepterande och förstående. Åh, jag önskar att varenda person på vår planet kunde vara precis så där. Jag har faktiskt aldrig varit med om något liknande. Det var väldigt, väldigt inspirerande att få se det. 
 
Jag, Dacota, Krista, Lexi, Essi och Joelle sista dagen på campet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0