Om förra veckan

2013-02-05 @ 07:21:35

Har inte skrivit på länge nu känns det som. Har varit upptagen med livet här borta... Försöker hitta på så mycket som mjöligt på dagarna, men det gör ju också att tiden flyger förbi utan en endaste liten stund kvar för bloggen. Idag efter skolan åkte jag hem och åt mellanmål innan Shelby kom över. Vi promenerade till Starbucks och köpte frappucino och njöt i solen. Miranda kom och hämtade oss och vi åkte hem och åt middag. Sedan kom Lance och hämtade upp oss och vi åkte till skolan för att titta på basketmatch. Det var en helt galen match! Skolan vi spelade mot har skickat hatbrev till vår stjärna. Det hela började några veckor sen när våra tjejer spelade mot deras tjejer. En av våra tjejer råkade slå motståndare i ansiktet. Motståndarna blev jättearga och ett klipp av det hela hamnade på nyheterna. Så nu var det deras chans att "ta igen" ikväll. Polisen var där och vaktade och deras hejarklack var helt galen. Vår klack var också sjuk, alla var jättetaggade på att vinna över dem. Vilket vi gjorde!!! Så det var ju bra! Sjukt spännande kväll.

Tänkte catch up med vad som hände förra veckan: Onsdag åkte jag som sagt till gymmet och tränade. Greg kom över och åt middag efter träningen och sedan åkte vi till skolan igen för att titta på killarnas basketmatch. Var riktigt kul! Tycker det är mycket roligare än att titta på fotboll då man kommer mycket närmre planen i basket.

Torsdag var det dags för track-träning igen och olyckligt nog kände jag av mina benhinneinflammationer... Men ändå kul att gå på träningen! Åkte hem och åt middag med Lexy som kommit över. Känns som att jag hittade på något mer den dagen men det var nog mest läxor tror jag...

Fredag var superkort dag i skolan med flum på keramiken och matteprov. Efter skolan åkte jag och Joelle med Janay och hennes pappa till San Luis och gick på en tre timmar lång hike. Vandrade upp på ett berg/kulle och fick se byn från uppifrån. Fick även se ett vattenfall! Var jättekul men även jobbigt och fy vilken träningsvärk jag hade dagen efter. Kände mig inte helt frisk under skoldagen så efter hiken tog jag det bara himla lugnt och gick och lade mig vid 9. Rekordtid på en fredag!

Jag känner att helgen behöver ett eget inlägg då två stora amerikanska högtider inträffade; winter formal och superbowl! Skriver så fort jag får tid!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0