Hawaii del 1: Lördag

2013-01-23 @ 07:00:00
Kände mig fortfarande lite nere imorse... På grund av det men även på grund av annat, stannade jag hemma tills lunch. Fick så småningom skjuts till skolan och gick på mattelektion och åkte sedan hem igen. Konstigt nog gjorde den där mattelektionen mig på mycket bättre humör! Inte själva matten som muntrar upp mig kanske, utan snarare mina vänner jag har i den klassen. Efter skolan skypeade jag med bästa pappsen och sedan promenerade jag till gymmet. Himla skönt att träna! 
 
Nu tänkte jag skriva om Hawaii! Jag kommer att dela upp det i mindre delar för annars blir det ett megalångt inlägg som ingen orkar läsa. Jag kommer även att skriva en himla massa detaljer som kanske verkar oviktiga för er. Men jag skriver här på bloggen också för att jag ska kunna gå tillbaka i arkivet och läsa om några år. Bara så ni vet!
 
Lördag:

Vaknade upp hos Jenny, åt frukost och begav oss ner mot Santa Maria. Efter mycket om och men hittade vi tillsslut fram till Starbucks där vi mötte upp de andra utbytesstudenterna från vårt område. Vi 10.30 knökade vi in oss allihopa i Kathys partyvan och körde ner till LA. Lyssnade på musik, sjöng och pratade under hela resan så tiden flög förbi. Efter cirka fyra timmar på vägen och ett kort stop på Mc Dondalds var vi framme vid LAX, Los Angeles flygplats. Där delade vi upp oss i två grupper. Jag gick iväg med Hawaiian Airlines-gänget och resten gick åt ett annat håll för att åka med United. Incheckningen gick smidigt och strax var vi även genom säkerhetskontrollen. Därifrån gick jag, Ingrid och Rose till ett café och åt lunch eller vad det nu var. Strosade runt lite och spanade efter scandinavier, och såg förvånansvärt många. Vid fem var det dags att gå på planet och sedan lyfte vi. Resan gick på fem snabba timmar. Jag spenderade tiden med att sova, läsa cosmo, prata med Tim som satt framför mig, äta, lyssna på musik och prata med de äldre paret som satt bredvid mig. De var riktigt trevliga och deras dotter hade varit på utbytesår i Danmark!
 
Tillslut landade vi i Honolulu, Oahu. Där mötte vi upp "reseledaren" Kim och hämtade vårt bagage. Sedan promenerade vi en bra bit till parkeringsplatsen där vi mötte upp en stor grupp utbytesstudenter som skulle på samma läger som oss. Vi åkte till huset där vi bodde och fick ett rum tilldelat. Jag delade rum med Jenny, Ingrid, Rose, Sherry, Essi, Francesca och Helene hela vecka. Vi var en perfekt grupp! När alla hade kommit samlades vi och presenterade oss själva inför den stora gruppen på 50 personer. Under kvällen hände inte så mycket mer än att jag pratade med de andra två svenskorna, Ellen och Linnea. Väldigt trevliga båda två! Försökte gå och lägga mig efter ett tag med några tjejer satt preciiiis utanför vår dörr och pratade om tatueringar och deras mammor och allt möjligt. Inte bara det att jag inte kunde somna, men nu vet jag också allt om deras relationer till tatueringar och mammor. Tack, men lite för mycket information!
 
Jag, Ingrid och Rose på flygplatsen!

Kommentarer
Postat av: Becka [fotoblogg]

Åh så fin header du har!

2013-01-23 @ 16:43:30
URL: http://photos-by-becka.fotoblogg.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0