Hawaii del 2: Söndag

2013-01-24 @ 07:09:00

Söndag morgon släpade vi oss upp ur sängen och gick ut till frukostbuffén. Även om vi inte alls bodde på hotell så fick vi ändå en jättefin buffé varje morgon. Bagels i alla möjliga smaker och former, muffins, flingor, gröt, massvis med frukt och jos och kaffe. Åt sjukt mycket annanas! Med magen full och humöret på topp packade vi in oss i de tre minibussarna + en vanlig bil och åkte iväg mot Honolulu, huvudstaden på ön men också i hela Hawaii. Från byn där vi bodde, Kaneohi som den heter, tog det ungefär 15 minuter innan vi var framme i Honolulu. Redan nu utsåg vi en partybuss och sedan denna morgon satt vi varje resa, samma gäng, längst bak i bussen och spelade musik (koola kids for sure!). Slutdestination var Aloha Stadium där det hölls en marknad runt om hela arenan. Där såldes alla möjliga sorters souvenierer, allt från surfingbrädor till nyckelringar. Pengarna flög och efter två timmar promenerandes runt med Jenny, Ingrid och Helene, hade jag köpt en hel del saker, både viktiga och totalt oviktiga. Så här i efterhand när jag tittar på det jag köpt så tänker jag delvis "vad sjutton köpte jag detta för?!?!" men jag kan också komma på saker som jag önskar att jag köpte. Man kan aldrig vara nöjd alltså! 

Vid lunchtid samlades vi igen, hela gänget, och åkte tillbaka till campet. Där åt vi lunch bestående av hederliga mackor. Direkt efter lunchen åkte vi vidare till Kailua Beach. Ett ord beskriver det hela rätt bra: underbart!!! Solade  och badade i det klara, varma vattnet. Skulle gå en snabbis till en kiosk, så vi bestämde oss för att gå i bara badkläder. Visade sig att kiosken låg mer i centrum av byn, tio minuter bort, så folk tittade lite snett när det kom en grupp på tio kritvita tjejer och killar. Äsch då! Efter några sköna timmar på stranden åkte vi tillbaka till campet. Tänk er 30 tjejer och två duschar. Alla ska vara redo att åka inom två timmar. Den ekvationen går inte alls ihop! Kön var overkligt lång... Och sedan ska alla sminka sig och torka, platta och locka håret framför två speglar. Man kan väl säga att boendet inte riktigt var gjort för tjejer! Men efter ett tag var vi ändå allihopa rena och redo för att ännu en gång hoppa in i partybussen. Vi stormade en restaurang i närheten och åt där middag. Klämde ihop alldeles för många i ett litet bås och tittade på när Fredrik och Helene åt mer än jag trodde någon kunde äta till middag. När vi hade tröttnat på att sitta ihopklämda promenerade vi över till Albertssons och köpte smått och gått som behövdes under veckan. Tim och Oskar började kasta en fotboll inne bland hyllorna och då kände jag bara hallååååå eller. Européer kan faktiskt också vara lite dumma då och då! 

Åkte för sista gången denna dag tillbaka till campet. Där roade vi oss med leken "Jag har aldrig" (hyfsat barntillåten) och att linda in Fredrik i hushållspapper. Jag lärde mig att hushållspapper heter något väldigt roligt på norska, men jag kommer inte ihåg vad det var... Även om vi allihopa var dötrötta stannade vi uppe hela natten. Men vi var ju inte i Hawaii för att sova! 

Jenny, Ingrid och Helene i partybussen
Marknaden
Helene med riktigt kokosnötvatten
Han högg av toppen på en kokosnöt och satte i ett sugrör. Klart!
Fanns många himla fina skyltar att hänga lite varstans
 Skulle ta ett kort på den fina stranden, och helt plötsligt går Jenny in i bilden... haha!
 Francesca, Jenny, Rose och Ingrid
 Jenny, Fredrik, Tim och Helene på stranden
Essi och Francesca
 Mina bästa rumskamrater och jag! Helene, Ingrid, Jag, Jenny, Francesca, Essi, Sherry och Rose.
Hang loose!
Morten fick äran att ta på sig hula-kläderna!
Jenny och mumie-Fredrik i papper
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0