Semester

2013-03-15 @ 07:51:23
Fy vad fort tiden går! Jag hinner ju knappt skriva om föregånde helg innan den nya helgen har kommit. I morgon är det fredag och vi åker ner till LA där vi stannar en natt och sedan åker vidare till Long Beach. Där kommer vi hoppa på en katamaran och segla ner till San Diego (så sjukt taggad på att se San Diego!!!). Söndag kväll åker vi uppåt igen med slutdestination Capistrano Beach där vi ska bo resten av semestern. Under veckan kommer vi som sagt att göra ännu ett besök i San Diego och vi ska även åka till Disney Land. Ska bli riktigt kul! Tänkte skriva att "det ska bli skönt med en paus från skolan", men kom på att skolan inte är riktigt lika krävande som i Sverige... Lite skillnad från Rudebecks om man säger så! Kommer ni ihåg när jag skrev om att skolan var svår, typ i augusti eller september? Jag vet inte riktigt hur jag tänkte då... Nu känns det i alla fall som att den är jättelätt och jag har inte särskilt mycket läxor. Himla skönt!
 
Anyhow, jag tänkte skriva lite om helgen och veckan som passerat:
I fredags, en vecka sedan, hade vi skola som vanligt följt av träning. Efter träningen åkte jag, Joelle, Zayra och Deanna till San Luis. De tjejerna är helt galna! Herregud vad jag skrattar när jag är med dem. Vi mötte upp Zayras vän Megan och åt pizza och frozen yoghurt. Åkte sedan hem till Deanna och sov där. Lördag åkte vi en rundtur på hennes property vilket tog cirka en halvtimma (det säger ju ganska mycket om hur mycket mark de har!). Fick skjuts hem där vi gjorde oss i ordning snabbt och åkte sedan vidare till Pismo tillsammans med familjen. Vi gick på en teater-liknande föreställning och sedan på middag. Åkte hem och umgicks med familjen resten av kvällen. Söndag åkte vi som vanligt till kyrkan, åt lunch på Olive Garden och shoppade bikinis på Target. Åkte till våra kusiner och hälsade på varav en av dem, Sterling, precis förlovat sig. Tittade på ringen och lite så. Åkte hem och hängde tills åttatiden då Deanna och Zayra kom och hämtade upp oss. Åkte runt och hämtade upp Brynn och Rachel och sedan tillslut hem till en andra Rachel, en tjej från friidrotten. Där möttes vi av en stor hög studenter jag inte kände, och de var alla cow boys. Lite koolt men inte riktigt min typ! Var kul ändå! 
 
Måndag var vi lediga och vi gjorde inte mycket mer än att gå till frissan, äta froyo, baka och göra läxor. Tisdag var en helt vanlig dag, förutom att vi tog bilder för the yearbook med friidrottslaget. Onsdag började inte skolan förrän 10.40 så vi bjöd hem Zayra och Deanna på pannkaksfrukost. Idag hade jag matteprov och sedan var det dags för track meet på vår skola. Tävlade inte denna gången heller då mina benhinnor fortfarande krånglar. Men helt ärligt så tror jag faktiskt track meets är roligare om man inte tävlar haha. När det var slut åkte jag, Joelle och Zayra till In N' Out (my goshhhh vad jag kommer sakna det alltså). Fick skjuts hem och sedan dess har vi packat och gjort annat oviktigt. 
 
Här kommer några slumpmässiga mobilbilder från veckan:
 
Deanna, Joelle and Zayra at Rachel's party
My lovely long distance girls! Ready for pictures
We did so good!...
....and then we fell!
Frukost i trädgården!
Dagens track meet.
Marie, Zayra, Sofi och Jojo

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0