Slow motion, tack

2013-05-09 @ 07:55:00
Nu var det allt väldigt längesen jag skrev sist, tror det var ungefär en och en halv vecka sedan. Och det är redan maj! Vad händer med tiden!? Förra veckan tittade jag på mitt absolut sista track meet i hela mitt liv. Planen var att jag skulle springa 2 miles, men jag lyckades slingra mig ur det. Istället sprang jag bara en kort joggingrunda. Var finals, alltså man måste kvalificera för att få springa, så alla är jättesnabba. Jag har aldrig tävlat the two mile så jag hade garanterat varit sist!
 
Vi hann också med en hel del balklännings-shopping under förra veckan. Onsdagen hade vi nästan ingen skola så vi bestämde oss för att åka och leta klänningar. Gick inget vidare, köpte en klänning som plan B, utifall att jag inte skulle hitta någon som var finare. 
 
I fredags åkte vi till SLO där vi mötte upp favoritdelen av utbytesstudenterna i vårt county. Letade mera efter klänningar, åt frozen yoghurt och tittade runt i butiker. Efter några väldigt mysiga timmar åkte jag och Jenny hem till henne där vi sedan sov. Lördag morgon blev vi upphämtade av Kathy, Joelle och Celina och fick skjuts till Pismo Outlets. Efter massa shopping åkte vi hem till Kathy och sov där. Söndag morgon åkte vi ner till Santa Maria. Tredje gången gilt letade vi efter klänningar, och hade tur denna gång. Jag hittade en som var precis som jag ville ha den. Tror inte jag ska lägga upp någon bild här på bloggen förrän the actual prom! Bara för att retas lite. Hittade även skor, så nu är det bara smycken som saknas. Senare på eftermiddagen åkte vi upp til Grover Beach där vi mötte upp en grupp med utbytesstudenter och åt thaimat och därefter åkte till kyrkan, där det var reunion för lägret vi var på två veckor sedan. Vi gick på gudstjänst, tittade på bilder från lägret, åt pizza och umgicks. Gudstjänsten var för övrigt väldigt lik svenska gudstjänster, trots att det var en katolsk kyrka. 
 
Denna vecka har det inte hänt särskilt mycket. Ganska stor omställning att inte ha träning varje dag efter skolan. Dessutom bor vi hos moster Yvonne i veckan, för att värdbror Wyatt kom hem i söndags och familjen vill ha lite "egentid". För att inte dö av uttråkning (och fetma) har vi hängt en del på gymmet där man i stort sett kan stöta på hela skolan. Vi har även klarat av en del shopping efter skolan.
 
Sanningen är att tiden går alldeles för fort och att jag tycker om mitt liv här alldeles för mycket. Jag försöker sätta ner hälarna i marken för att bromsa, men det går inte. Dagarna går bara fortare och fortare och jag börjar inse att jag inte har så lång tid kvar här. Vart är paus-knappen?
 
 Nya springstrumpor!
 Track meet
 Jag, Joelle, Marie och Carla
 Jag och Jenny hemma hos Kathy
Några av mina allra absolutaste favoritmänniskor här i Amerika; Brynn, Nick och Ian.
 

Kommentarer
Postat av: Pappa...

Really - flipping you off? ;-)

2013-05-09 @ 15:33:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0