The Golden State

2012-08-16 @ 02:10:59
Såååååå, nu är jag framme och allt är under kontroll! Det är otrligt varmt och torrt, men jag klagar inte! Kom fram till SLO (San Luis Obispo) vid tolvtiden igår efter ett dygns resa. Resan gick väldigt smidigt! Men om jag inte hade träffat finska Krista i LA så hade jag nog somnat och missat sista planet haha.
När jag vaknat, relativt tidigt, imorse gick jag och Vanessa (värdmamma) ut och tittade på djuren de har på gården. Trodde inte det var så lantligt här ute men det är verkligen en farm, fast ganska litet. På gården har de nu nio hästar, fyra hundar, tre (snart fyra) katter, två ankor, flera höns och ett hängbuksvin. Sedan har hon hästar utspritt på lite andra ställen också. Den där grisen var nog bland det fulaste jag sett. Och så sätter sig Vanessa och gosar med den, kliar den på magen och så, och jag bara stog där och skrattade. Efter det gick vi in och åt frukost bestående av pannkakor (självklart gjorda på sådan där mix "tillsätt endast vatten", ni vet?) och annanas. Tittade lite på Hunger Games och åkte sedan iväg för att sko Vanessas ena sto och två föl som hon har på en superfin gård. Hovslagaren var så rolig, äkta amerikan! Han undrade varför jag var så tyst hehe, och jag som tyckte att jag pratade jättemycket! Han sa att jag skulle hänga med honom någon dag så skulle han visa mig det riktiga amerikanska livet (alltså cowboy-livet). Sedan åkte vi för att hämta upp Vanessas kompis och åt sushi. Efter sushin åkte vi till ett ställe där de har massa shower och tävlingar för westernridning och tittade lite på det. Fullt med cowboys och cowgirls! Till slut åkte vi till mataffären och nu är vi hemma. Skulle ta en liten paus innan vi ska ut och rida. Jag ska rida en westernhäst, får se hur det går!!
Har inte tagit så mycket bilder för jag känner mig så fjantig när jag drar upp kameran som värsta turisten haha, men här är några!
Utsikten var jättevacker! Ser dock inte ut så på bilden.


Verkar som att den här bloggen kommer att bli en hästblogg hehe.


Kommentarer
Postat av: Sandra

Gud va härligt att få bo på en ranch!

2012-08-16 @ 16:36:33
URL: http://Http://sandrafalkevik.com
Postat av: Bodypalace

Nice =)

2012-08-16 @ 19:07:58
URL: http://bodypalace.blogspot.se
Postat av: Mamma

Fina hästar! Och vacker miljö!



Kram

Mamma

2012-08-17 @ 10:43:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0