Madonna Inn

2012-12-03 @ 17:53:00
Hej hopp, måndag morgon är kommen men jag är inte ledsen för det för jag har sovmorgon. Ska strax kliva upp och göra mig iordning och äta frukost till julkalendern. Mys! Ultimata frullen hade ju varit naturell yoghurt med krossade pepparkakor. Men det finns varken naturell youghurt eller pepparkakor här borta. Enda youghurten jag kan hitta är med jordgubb/blåbär/persika-smak eller fettfri grekisk . Vad hände med mitt-emellan-alternativet? Jag har alltid varit en stor yoghurt ätare, åt det varenda dag hemma, så nu har jag lite abstinens haha! 
 
Nog om min relation till yoghurt! Igår var det söndag (nähe??) och det innebär kyrka. Så, precis som varje söndag, bokstavligen talat, släpade jag och Joelle oss upp ur sängen och upprepade det vanliga "jag vill inte gå idag". Men, för att följa mönstret, så åkte vi ju såklart med ändå. Satt av två ovanligt tråkiga timmar i kyrkan och åkte sedan till Costco och storhandlade. Costco är en gigantisk affär som bara har storpack av allting. De har även väldigt många smakprovs-stationer utställda i butiken, så jag Jojo och Teresa gick runt och plockade smakprov av allt möjligt. Favoriten var ett bröd. Första riktiga brödet på den här sidan av atlanten! Bröd består här vanligtvis mest av luft och smakar detsamma. Så vi tre europeer blev helt till oss när vi hittade ett bröd som vi faktiskt tyckte om! Ska köpa några limpor när vi är där nästa vecka, helt klart. 
 
Efter upp mot tio smakprov packade vi in oss i bilen igen och åkte till Madonna Inn. Ett välkänt hotell med restaurang. Alla rum på hotellet är inredda olika, med olika teman. Jag kan inte riktigt beskriva det så jag kommer bara lägga upp bilder på det. Min kamera dog så jag fick ta bilder med mobilen, vilket resulterade i urkass kvalité. Ska se om jag hittar några bättre på google när jag kommer hem! 
Ingången till hotellet. Det är megastort så detta är bara en väldigt liten del.
 Matsalen.
Toalletten i rosa!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Hej hjärtat!
Jag har köpt pepparkakor till dig att skicka över. Du skulle fått dem för längesen såklart, men bättre sent än aldrig. Konstigt att de inte har yoghurt som är naturell och inte så fet. De verkar ju ha det mesta för övrigt :-)
Du kan väl baka bröd? Ska jag skicka över påsjäst och lite grovt mjöl? ;-)
Tusen pussar och en miljon kramar
din mor för evigt

2012-12-05 @ 22:18:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0