Thanksgiving break del 3

2012-11-30 @ 18:31:00
Tio minuter innan vi skulle åka till skolan sov Miranda fortfarande. Jag och Joelle kom fram till att det nog var bäst om vi också stannade hemma på förmiddagen (hehe). Så nu har jag massa tid att bara ta det lugnt på innan nästa lektion börjar. Vill ni veta en annan spännande sak? Jag har fått en till kusin!!! Molly heter hon och är så himla söt! Lite dumt att jag befinner mig nio tidzoner bort, vill ju se henne nu!
 
I alla fall, jag tänkte fortsätta skriva om lovet:
Fredag morgon vaknade vi upp riktigt slitna efter nattens shopping. Det är en tradition i familjen att varje år åka på Jeeping-tur dagen efter thanksgiving day. Så vid tio mötte vi upp hela släkten och åkte mot Morro Bay i sammanlagt sju Jeepar. Väl framme vid stranden köpte vi clam chowder in a breadbowl och tittade på det fina havet. Det var en riktigt varm dag så vi hade lika väl kunnat hoppa i och ta ett dopp, men det gjorde vi ju såklart inte. Vid tretiden åkte vi hemmåt igen och hela familjen tog en nap. Var så fruktansvärt trött så det behövdes verkligen!
 
Vaknade upp några timmar senare och gjorde oss i ordning för att åka till säsongens absolut sista fotbollsmatch. Vi hade kommit till semi-final av någon okänd anledning, det är inte så att vi har varit bra direkt. Men nu var det alltså vår tur att förlora och matchen var riktigt tråkig att titta på. Men vi stog i elevläktaren så det var kul ändå! Lärde Joelle att svära på svenska och hahah så himla roligt. 
 
Lördag fick vi äntligen ta sovmorgon! Blev upphämtade av Brendas bror som skulle köra oss till San Luis. Väl där mötte vi Brynn och gick och fikade och shoppade sedan loss på Abercrombies galna rea. Upptäckte att min vän Lexy jobbar där, cool_tjej. Sprang även på Jan, Deanna och Cedric. Efter en stund mötte vi upp Niquie och Sierra och gick på bootsjakt. Hittade såklart inget som dög, så åkte hem med endast en kasse från A&F. När vi kom hem plockade vi ihop våra grejer och blev sedan upphämtade av Yvonne. Vi skulle sova över hos henne för familjen ville ha lite egentid med sonen som kommit hem från college. Så vi blev liksom lite utkörda om man säger så haha. Fattar inte riktigt varför, men jag har inget emot sleepover hos Yvonne! Vi åkte och åt mexikanskt och sedan och shoppade julklappar och brasa till hennes hus (litet spontanköp så bara?). Kvällen spenderade jag med näsan i min nya julbok (ja, ni läste rätt, jag har köpt en bok som handlar om julen. Underbart!) eller gosandes med en av chiuauorna. Räknade även hennes julgranar hon har inomhus, kom fram till att hon har 11 (!!!!!) stycket än så länge. Hon ville även fylla på med några fler. Crazyyyy americans. 
 
Söndag bestämde vi oss för att vi hade shoppat lite för lite på sista tiden, så vi åkte in till San Luis. Har nog aldrig shoppat så mycket på en vecka haha! Köpte mest julklappar, men hittade även lingonsylt på TJ max! Så nu ska jag laga köttbullar en gång till och göra det på riktigt med lingonsylt och potatismos och allt. Vad har man mer lingonsylt till egentligen? Ja jag minns inte riktigt vad som hände mer under söndagen, men det var väl det vanliga. Skjuter upp plugget och hänger på facebook och bara slappar. Så söndagar ska vara! 
 
 Vackert!
 Izzy, Kaylynn, Miranda, jag och Jojo
Clam chowder in a bread bowl

Brynn och Joelle i SLO
En av de många julgranarna
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0