Youth group och snö

2012-11-09 @ 02:32:00
Det är redan torsdag, vilket innebär att det väldigt snart fredag! Veckan har svischat förbi i en farlig fart. I onsdags var jag i skolan som vanligt och åkte sedan hem för att titta på PLL och göra läxor. Efter middagen fick jag skjuts till "kyrkan" (ser ut som en vanlig byggnad) där jag mötte upp Caitlinn, Jessica och Deanna, och gick på youth group. Efter själva gudstjänsten är det något som kallas "hubs", där man delas upp i mindre grupper tillsammans med tjejer i sin egen ålder för att diskutera dagens "message" och lite allt möjligt. Jag har en jättemysig hub-group! Youth group är väldigt annorlunda från de vanliga gudstjänsterna här. Det är mindre seriöst och tar upp ämnen som typiskt berör ungdomar. Jag gillar det väldigt mycket, även om jag inte är så där jättemycket kristen!
 
I dag kändes skolan ovanligt kort och lätt, skönt! Åkte hem och gjorde läxor lite snabbt och sedan åkte vi vidare hem till en tjej från Joelles tennislag. Hon hade säsongsavslutningsmiddag och jag följde med haha. Det var väldigt mysigt! 
 
Imorgon åker vi upp till fjällstugan i the Sierra Mountains och stannar till måndag. Kan inte lova någon uppdatering men ska försöka få internet under lördagen! Vi är lediga från skolan på måndag då det är någon slags högtid (ovanligt va?). Rykten säger att det ska snöa!!! Så familjen har plockat fram all möjlig utrustning som möjligen kan krävas om du ska spendera en heldag utomhus i norra Sveriges vinter. Så fåniga är dem! Kan inte tänka mig att det kommer mer än en decimeter snö. Vi får väl se! Den lilla pessimisten i mig kryper fram när jag tänker på snö och kyla men jag ska försöka vara positiv. Kanske trots allt kommer att uppskatta lite svenskt väder! 
 

 Joelle, Brynne, Laura, Janay och Sierra under gårdagens lunchrast!
Cupecakes på avslutningsmiddagen. Orange and grey!
Skoltidningen gjorde en artikel om oss!

Kommentarer
Postat av: Pappa...

Hoppas inte ni gått vilse i snöovädret?! Hade ju varit kul att få läsa artikeln i skoltidningen?

2012-11-12 @ 14:27:07
Postat av: Clara

Åh Kajsa, jag måste erkänna att jag först nu hittade in på din blogg och herre... du blir ju bara snyggare och snyggare. Här borta blir vi bara gråare och tjockare för varje dag känns det som. Skulle det inte vara tvärtom? Att ni åkte bort och gödde upp er med bakverk.. Well, Nya ettor, Revy, vinterbankett och slutprov i kemi är hetaste ämnena just nu. Jag saknar dig nu när vi sitter och stalkar igenom vår skolkatalog och pekar ut de snyggaste ettorna (inte för att vi gör det på rikigt... Det skulle jag aldrig göra!) men det är inte samma sak utan dig. Inte heller har jag någon att prata PLL med! Men jag hoppas att du får en härlig vecka, Pluggstund, springrunda, jul och allt annat som komma skall.
Varma hälsningar , Claris

2012-11-12 @ 16:06:06
URL: http://clarahavis.blogg.se
Postat av: S

Så fina cupcakes, det kan dem där amerikanarna. Yum!

2012-11-13 @ 22:28:13
URL: http://baseballwife.blogg.se
Postat av: Mamma

Hej stumpan!

Vad kul med artikeln i skoltidningen!! Och vad fina ni är på bilden! :)
Vad mysigt och bra det låter med de där "hubs":en i kyrkan! Inte alls vad man tror när man hör att ni tillbringar flera timmar i kyrkan varje söndag.

Jag hade också tyckt det var kul att läsa artikeln i skoltidningen. Vet du om den ligger på skolans hemsida?
Kram o puss
Mamma

2012-11-15 @ 08:37:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0