Hektisk helg

2012-10-23 @ 06:53:37
Jag håller vad jag lovar! Det här inlägget har tagit ett år att skriva så jag hoppas verkligen att ni läser allt!!! Jag har fortfarande mer att berätta men har inte tid just nu. Skriver om det imorgon! Jag ska skriva om hela helgen och tänkte börja med fredag:
 
Efter att jag hade skrivit inlägget i fredags, så gjorde vi oss iordning och åkte till skolan och mötte upp vänner för att titta på fotbollsmatchen. Vi vann!!! Det var riktigt härlig stämning på läktaren Vi dansade och sjöng och hejade tills vi tappade rösten. I halvlek var det pausunderhållning. De hade satt ihop en show om superhjältar och homecoming. Temat för hela veckan hade ju varit superhjältar. Efter showen meddelade de vilka som hade vunnit homecoming king och queen. Vi har flera gånger fått rösta, och nu fick vi äntligen veta vilka som vann. De nominerade kom inåkandes i gamla, jättefina bilar och deras föräldrar ledde dem till scenen. Väldigt amerikanskt! Min vän Dominic vann homecoming king, så grattis till honom! Inte så oväntat dock... Han vinner alla sådana tävlingar, så tyckte att någon annan kunde få vinna denna gången!
 
Efter matchen gick vi i alla fall upp till gympasalen till dansen. Det var inte så jättemycket folk där så det var lite tråkigt. Och de spelade konstig musik, sådan som inte går att dansa till, typ rap och hip hop. Men jag var ju tvungen att dansa ändå så jag såg väl ut som en fjant haha. Efter dansen åkte vi hem och sooooov.
 
Half time show!
Bild från dansen; Dominic dansar med the queen Jackie.
 
Lördag morgon vaknade vi tidigt och förvandlade oss själva till tjejer från 50-talet. Varje år hålls en parad genom staden där företag, föreningar och skolor får chans att visa upp sig. Min värdmamma är gyminstruktör för bland annat pensionärer och skulle marknadsföra hennes kurs. Så på ett flak satt ungefär tjugo pensionärer på stolar, dansades, medan jag, Joelle, Miranda och Shaelyn stod upp längst bak på flaket och dansade. Det var väl inte jätteroligt direkt att skämma ut sig inför hela staden... Men vi skrattade bort det och gjorde en kul grej av det. Efter paraden gick vi runt på marknaden i centrum och åt världens godaste hamburgare. Efter att ha hjälpt till att städa undan åkte vi hem och slappade och skypeade. Några timmar senare kom Sofie över. Jag lagade sedan megagod köttfärssås och spagetti till min kära familj. Sofie (från Italien) åt också och hon sa att den var god! Min köttfärssås är alltså godkänd av en italienare, tjoho!! Och nu tänker ni att hon inte skulle våga säga något annat, men hon är ärlig i alla lägen så jag litar på att hon tyckte om den! Sofie stannade långt in på natten och vi hade klassiskt tjejsnack i flera timmar. Supermysigt! Och nu kommer vi till en läskig sak. Spänn fast er alla föräldrar och mor/farföräldrar. En halvtimma efter att vi hade somnat vaknar jag av att sängen skakar. Halvt sovande frågar jag Joelle om hon sparkar på min säng så att den skakar. Nästa tanke är att det kanske är hunden som kryper under sängen. Sedan slår det mig att det är en jordbävning. Det var över efter bara en halv minut. Jag tror jag var lite i chocktillstånd efter det för jag kommer inte ihåg så mycket. Det var en hyffsat mild jordbävning, 5.3 någonting i styrka. Så inget gick sönder eller så. Läskigt, men ändå häftigt att ha varit med om det!
 
 
Redo för parad!
Lyckades inte vända på dem haha...
Charmigt värre!
Jag, Sofie, Joelle och Miranda. Ser ut som att vi alla är nästintill nakna men så är det förstås inte haha
 

Även söndag behövde vi gå upp tidigt. Vi åkte till kyrkan klockan nio och det var som vanligt. Varken roligt eller tråkigt. Efter kyrkan åkte vi och storhandlade och sedan till world market. De har mat från hela världen. Så nu har jag äntligen svenskt godis!!!! Köpte singoalla (kommer ta slut på en sekund!), kexchoklad, marabou, sura godisar och knäckebröd. De har inte knäckebröd här! Är väl för nyttigt haha. Efter det efterlängtade besöket på world market åkte vi till mina värd-morförädlrar för släkt lunch. Trevligt men jag var alldeles för trött för att uppskatta det helt. Sedan åkte vi bara hem och tittade på film. En riktigt bra helg helt enkelt! Nu måste jag verkligen sova. Kramar till er alla
Två supersöta hundvalpar på släktlunchen.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0