Regn

2012-10-11 @ 20:17:00

Rykten sa i söndags att shortsvädret nu är helt slut, även för vår del i Kalifornien. Och mycket riktigt, i onsdags började det regna under lunchrasten. Detta var första regnfallet på 6 månader vilket gjorde att folk var väldigt exalterade. Medan de tjoade och skrattade kände jag att jag mest ville krypa ihop i ett hörn med mysiga filtar och te. Och värre blev det idag, då det regnade hela dagen.  Säsongens näst viktigaste race skulle utspelat sig idag, men blev inställt på grund av regnet.

 Igår gick jag till youth group tillsammans med min vän Greg. Väl där mötte vi upp Isaac och sedan Caitlin. Ironsikt nog handlade själva gudstjänsten om regn. Vi (de) tackade för regnet i våra böner (haha vilket fult ord). Utöver att jag inte riktigt kunde dela deras glädje för regnet så var det intressant och roligt att vara med. Jag hade klarat av alla mina läxor dagen innan och på håltimman så jag var inte stressad vilket var väldigt skönt.

Det råkade också vara så att jag gjorde klart alla mina läxor för hela veckan så nu behöver jag inte göra någon mer läxa förrän på söndag. Wiho! Men jag blir nästan lite rastlös när jag inte har läxor att göra. Jag vet liksom inte vad jag ska hitta på istället. Men idag efter träningen (som självklart inte blev inställd pga regnet som alla andra sporter) så lagade jag tacos till familjen med min supergoda guacamole. Sedan målade jag naglarna och tittade på ett avsnitt Pretty Little Liars. Vi hade tänt en brasa i eldstaden så när jag myst klart framför PLL slappade jag ännu mer i en fåtölj framför brasan. Till sällskap hade jag en bok, favoritmusiken i hörlurarna, en kopp te och den absolut godaste glassen. Det var nog den lugnaste och skönaste kvällen jag haft här i USA än så länge. (btw, måste bara berätta om den fantastiska glassen! Chokladglass, fudge-choklad-sås och jordnötsmörs ”cups” Mmmmmmmmm)

Imorgon är det mina två favoritlektioner som står på schemat. Jag hoppas att vi klarar utan regn. Men kylan är nog svår att komma undan… Dags att lägga undan shortsen! Sedan är det träning och på kvällen ska powder-puff laget spela sin match. För er som inte vet vad det är så kan jag berätta mer om det imorgon, för nu ska jag sova. Kramar till er allihop! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0