Babbel

2012-09-13 @ 23:30:00
Äntligen har jag tid att blogga! Eller egentligen har jag inte alls tid, läxorna ligger och stirrar på mig och försöker övertala mig att göra dem istället... Men jag har en egen vilja, så läxorna kan glömma att jag tänker göra klart dem innan träningen! 
 
När jag bestämde mig för att åka hit för ett år så tänkte jag "jag kan behöva en paus från skolan och alla läxorna". Men den som sa att amerikanska skolan är lätt kan ju bara ta och hoppa i en stor bajshög, för det är inte sant någonstans. En paus från läxorna är det definitivt inte! Jag har bara tre teoretiska ämnen och ändå har jag knappt tid att göra alla läxor. Tycker synd om de amerikanska studenterna som har sju teoretiska ämnen och måste göra alla läxor. Som jag berättat lite om innan har jag fipplat och fixat med mitt schema väldigt mycket, och så här ser det ut nu:
 
Udda dagar: 
Matlagning
Engelska
Lunch
Samhällskunskap
Foto
 
Jämna dagar:
Keramik
Lunch
Matte
 
Har en känsla av att jag redan har skrivit exakt det där en gång innan... Men lite repetition är aldrig fel! Som ni ser har jag bara två lektioner på jämna dagar (varannan dag) vilket betyder sovmorgon och sluta tidigt!!! Plus att det är mina två favvoämnen. Älskar jämna dagar ♥
 
Nu är det så att jag inte riktigt minns vad jag först tänkte skriva om i det här inlägget. För alla som undrar : Jag har det UNDERBART. Jag älskar mitt liv. Så oroa er inte. Fick en fråga om hur det går med matten och det går bra! Jag lyckades riktigt bra på provet och nu rullar allt på precis lika smidigt som en flodhäst rullar genom ditt vardagsrum (nej skämt åsido, det går faktiskt bra). I helgen var vi (jag, Joelle, Ingrid och Brendas shoppinggalna vän Yvonne som vi aldrig träffat innan som helt slupmässigt erbjöd sig att åka med oss) och shoppade i nio timmar. Tiden flög förbi liksom pengarna flög från plånkan. Så nu blir det att hålla sig ifrån shoppingen ett tag. Det löftet kommer jag att bryta redan på lördag då det är dags att köpa nya springskor... Jag har skolkat lite från x-countryn de senaste dagarna delvis på grund av att jag inte mått 100 % bra, delvis på grund av att mina skor behöver ersättas så jag inte får ont i benen och delvis på grund av att jag inte har så jättestor lust att springa i 40 gradig värme. Men när jag väl går till träningen så älskar jag det. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Andie

Heeey vad kul!! Hade ingen aning om att du oxå åkte till USA. Inte hunnit läsa men det ser ut som du har det bra. Kramis Andrea

2012-09-15 @ 08:40:48
URL: http://missnyvoll.blogg.se
Postat av: Annapannabanna

Haha jag satt med léendet ända upp till ögonen när jag läste detta inlägg! Så go är du!!! Pussar och kramar till dig <3

2012-09-15 @ 13:16:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0