Camping

2012-09-26 @ 02:47:26

Vid ett-tiden igår släpade jag mig in genom ytterdörren här på hemmaplan. Tre fantastiska dagar med så mycket kul körde helt slut på mig. Att vi sov elva tjejer i ett 6-mannatält utan liggunderlag hjälpte väl inte direkt. 

I fredags blev vi alltså upphämtade, åkte några rundor för att hämta upp andra utbytisar på vägen och anlände slutligen på campingplatsen i Pismo (20 minuter från Atascadero). De hade hyrt ett riktigt stort område på en camping och det var redan fullt med ungdomar och tält. På något sätt fylldes vårt tält bara på mer och mer, och vi var till slut elva personer som skulle dela. Vi hade mycket väl kunnat vara tretton, men det fanns helt allvarligt inte plats för fler, även om vi så gärna ville ha med de där två extra tjejerna. Efter en middag bestående av pizza med extra ost, och mycket prat med de 80 andra utbytesstudenterna klämde vi ihop oss i tältet och försökte sova. Nästa morgon var det att gå upp tidigt och äta blåbärspannkakor och sedan vandra bort till surf-delen av stranden. Vi fick våra brädor och våtdräkter och surfade i ungefär två och en halv timma. SÅ SÅ SÅ kul!!! Känslan när man faktiskt lyckades ställa sig på brädan och surfa hela vågen var fantastisk!!! 

Efter surfingen åkte vi till the Pismo Outlets, vilket är en halvdassig outlet som jag redan har varit på. Så det var väl inte jättespännande direkt. Men två stopp på Starbucks gjorde det hela mycket bättre! Slutligen var det middag och sedan gick vi iväg till stranden och gjorde en lägereld. Så mysigt att bara sitta där i mörkret och prata.

Ännu en natt på den hårda marken plus surfing satte sina spår på kroppen och jag var riktigt öm och hade världens träningsvärk nästa dag. Frukosten bestod av "flingor" (kan lova att de innehöll 95% socker), donuts och kakor. Så himla hälsosamt! Dessutom åkte vi, när campingen var över och alla åkt hem, till en glassbar och åt frozen yoghurt. Det var gott men kan inte säga att jag var särskilt sugen på mer socker efter en socker- och fettfylld helg haha. 

Det roliga var att jag under helgen träffade fler svenskar än vad jag antaligen kommer att göra under hela året. Jenny, Felicia och Gustav, som jag kände sen tidigare, var där. Sofia, som jag känner hemifrån Sverige, var också där. Sedan var det en till kille och två tjejer. Alltså var vi åtta svennar! Var härligt men väldigt konstigt att prata svenska igen. 

Resten av söndagen gick i slow motion och jag var så fruktansvärt trött. Jag och Joelle flamsade oss igenom läxor och gick sedan och la oss tidigt. Nu ska jag göra samma sak idag och hoppas på att jag kan vara pigg imorgon! 

 Linus hoppar eller gör något annat tramsigt. Men solnedgången var väldigt fin!
Bonfire!
 Hahah, fin Tim!
 Froyo! 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa...

Alltså - det verkar ju vara väldigt jobbigt att vara utbytesstudent i California?! Kram Pappa

2012-09-26 @ 08:31:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0