Plattan i mattan

2012-09-08 @ 07:58:00
Nu var det riktigt längesedan jag skrev, och det är jag uppriktigt ledsen för. Tråkigt nog kan inte bloggen komma i första hand. Livet här rullar på i en hiskelig fart.
 
Veckan har bestått av skola, träning, läxor, sömn (dock på tok för lite av det sistnämnda). Matten är fram för allt det som har orsakat problem. Jag vet inte om jag har skrivit om detta innan, men från början var tanken att jag skulle läsa "Algebra 2", vilket är den kursen de flesta utbytesstudenter från Sverige läser. Jag gick på en lektion och insåg snabbt att det var alldeles för lätt. Därför bytte jag till "Math Analysis/Pre Calculus". Jag gick två lektioner och körde fast totalt i läxorna som var omänskligt stora. Därför bytte jag tillbaka till Algebra 2 och gick en lektion. Fick panik redan efter fem minuter blev jag arg för att det var så lätt. Den lektionen gav mig absolut ingenting, förutom frustration. Så jag gick tillbaka till min syo samma dag (ja, vi är bästa vänner nu hehe) och bytte ännu än gång, tillbaka till Math Analysis. Försökte mig på läxan vi skulle fått under dagen och fattade absolut ingenting, eftersom att jag hade missat en lektion. Nästa lektion var min lärare sjuk och vi hade en vikarie som inte kunde matte (hur dåligt är inte det förresten? Vikarien måste ju kunna lära ut ämnet!!). Läraren har varit sjuk hela veckan tills idag då vi hade prov på allt vi gjort hittils. Mina kära rude-vänner kan nog förstå paniken jag hade. Och jag är en sådan person som inte klarar av att inte förstå något haha. Så jag har varit uppe i varv hela veckan och inte tänkt på något annat än matte och hur jag ska klara mig. Idag hade vi provet och det gick bättre än jag förväntat mig. Jag kan inte säga att det gick bra, absolut inget A. Men jag har kommit fram till att så länge jag får C (E/godkänt) så är jag nöjd. Och jag tror jag klarade mig så pass bra att bli godkänd. Nu har jag helgen på mig att jobba ikapp det jag ligger bakom med, vilket jag tror att jag kommer att klara. Så, nu har jag fått skriva av mig lite om mina problem haha.
 
Igår lagade Joelle (till vänster) schweizisk "rösti"
 
Faktum är att matten är mitt ända problem här. Skolan är rolig, kompisarna är roliga, cross countryn är toppen och värdfamiljen är perfekt. Jag ser fram emot att gå till skolan och att ha träning vilket för mig är väldigt ovanligt. Jag älskar att vara här! Och det som är bra med att schemat är totallt fullspäckat, är att jag inte har tid att sakna er där hemma. Jag har ännu inte haft en total break down med jättemycket hemlängtan, men jag saknar er. Fast inte så jag vill åka hem, mer så att jag vill att ni ska vara här med mig hihi. 
 
Idag har jag haft en perfekt. Jag hade sovmorgon (till sju...) och två lektioner under dagen vilka var keramik och matte. Keramiken är kul och matten bestod av provet vilket gick förvånansvärt bra. Efter skolan åkte jag hem och gjorde lite läxor och skypeade med Ellen. Sedan åkte jag till träningen, som inte var så jobbig, och direkt efter åkte jag och Deanna hem till mig och duschade och gjorde oss i ordning. Vi hämtade upp Miles och Andy för att åka till pasta partyt hemma hos en tjej i x-countryn (som jag inte vet namnet på). Största delen av laget var där och jag tycker om dem så himla mycket. Alla hade med sig mat; pasta, sallad, frukt, och vi gjorde s'mores (grillad marschmallow och choklad mellan två kex) och skrattade mycket. Efter några timmar åkte jag med några tjejer och åt frozen yoghurt (det var himmelskt!!! andra gången denna veckan hehe) och när jag slutligen kom hem hoppade jag i ute spa-t tillsammans med Joelle och värdmamma Brenda. Det här kan jag absolut bli van vid ;)
 
Bästa värdfamiljen ♥ (Joelle, jag, Brenda, Miranda och David)
 
Jag ska någon gång under helgen försöka publicera ett inlägg med bild och text om förra helgen, då vi var vid the Sierra Mountains. Det var en underbar helg och jag har många bilder att visa! Nu skall jag gå och lägga mig och få lite skönhetssömn innan vi ska iväg och shoppa! Hoppas ni alla där hemma har haft en bra, stressfri vecka och en vild/mysig/rolig fredag. Puss och kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0