Finals and graduation week

2013-07-01 @ 00:00:00
Jag tänkte att jag skulle skriva lite varje dag i fortsättningen om det som hände de sista veckorna i Kalifornien! Senast jag skrev var ju vid filmkvällen, och jag hade inte berättat om den skolveckan, så jag gör det nu:
 
Det var ju alltså finals week, då vi tog alla slutprov. Jag pluggade en del men umgicks även mycket med våra kompisar. Inte så jättemånga prov som jag behövde stressa upp mig för så det var väldigt skönt! Efter att jag tagit det näst svåraste provet, ekonomi, på torsdagen, åkte jag och gänget till Forever 21 för att shoppa studentklänningar. Nöjda och glada med klänningar och diverse prylar som automatiskt åker ned i kassen, åkte vi till San Luis downtown där det hölls farmers market. Vi sa hejdå till Zayra som skulle till jobbet och mötte upp Davin på Kreuzberg där vi tog en fika. Promenerade runt lite och tittade på maten och i affärerna. Mötte även Yuka, min bästa kompis från Cross country, och sa hejdå till henne. Sista gången jag såg henne på obestämd tid!
Jag, Yuka och Joelle!
 
Fredagen var ju den dag jag skrev om i inlägget för längesedan. Jag tog matteslutprovet, vilket var det svåraste under veckan, och sedan var vi på sleep over hos Ronda. Kom hem på förmiddagen och spenderade några timmar åt att vara väldigt duktig och städa ur husbilen och tvätta och göra annat nyttigt. På kvällen kom Janay och hämtade upp oss och vi åkte till Nick's birthday party. Var där hela kvällen tills alla behövde gå hem, och då åkte vi till Sams hus tillsammans med några av våra kompisar. Stannade där ett tag innan vi blev alldeles för trötta och åkte hem till Mel mitt i natten.
 
 
Bild från övernattningen hos Ronda.
 Taggade på födelsedagsfest!
 Favoriterna!
Nick fyllde 19!
 
Lördag var nog den längsta dagen jag någonsin varit med om. Vi vaknade alldeles för tidigt och begav oss ut för att åka hem snabbt. Visade sig att Zayra fått punktering så vi var fast hos Mel i några timmar. Till slut löste det sig och jag, Jojo och Zayra åkte till Megans graduation party i San Luis. Var där lite och träffade hennes familj och kompisar. Någon timma senare kom Deanna dit och vi åkte ganska snart till San Luis downtown och åt på the Habit. Vi kände alla ett shoppingsug så vi tog en runda på forever 21 innan vi åkte hem till Atascadero igen. Slappade lite hemma innan det var dags för nästa event. Skolan anodnarde Senior Baccalaureate i Atascadero Bible Church. Den kommande veckan var ju studentveckan, så detta var något de kallade "spiritual graduation". Det hölls många tal om framtiden och allt det vi accomplished so far in life. Vi hade alla på oss våra fula kåpor och vi tog foton, åt tårta och pratade. När vi hälsat på alla och sådant artigt åkte vi hem igen för att äta och ta det lugnt.
 
Men dagen var ännu inte slut! Vid 23.00 kom Zayra och hämtade upp mig och Joelle och vi begav oss mot Atascadero Zoo. Där mötte vi upp ett tjugotal andra seniors från skolan och planerade årets "Senior Prank". Varje år gör sistaårseleverna något roligt tillsammans, som att till exempel fylla poolen med plastankor eller köra upp rektorns golfbil på skoltaket(!). I år hade vi inte riktigt ett tema, så vi åkte i karavan till skolan där mer än femtio ungdomar redan hade börjat. Vi satte upp plakat överallt, flyttade alla bänkar på skolgården, spred skoltidningen över hela skolan, skrev med gatukritor överallt, tejpade igen alla trappor och parkerade alla bilar på själva skolgården. Alla var riktigt speedade och sprang runt och försökte busa så mycket som möjligt.
 
Så klart var det någon som tyckte att vi hade lite för kul, så efter några timmar dyker polisen up. Och det var inte bara en polisbil, som vi först trodde när vi såg den köra upp på parkeringsplatsen. Det var fyra bilar plus två motorcyklar varav de alla kom från olika håll, några från vägen och andra hade kört över skolgården. Fick en liten hjärtattack och inombords tänkte jag "nejnejnejnej nu kommer jag bli hemskickad!!!". Zayra och några andra tjejer fick panik och började springa. God idé! De kollade runt lite skeptiskt men visade sig vara väldigt vänliga och till slut berättade de att det snarare var dem som ville skoja lite med oss och skrämma oss. Så det  löste sig väldans bra även om de bad oss att sänka musiken. Tanken var att alla skulle sova över i tält på skolgården. Några gjorde det medans de flesta åkte hem för att sova. Vid ett på natten fick vi skjuts hem och sov några enstaka timmar innan vi gick upp extra tidigt för att åka till skolan och se reaktionerna. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0