Wine tasting, college & pool party

2013-07-28 @ 00:01:00
Morgonen efter graduation ringde klockan vid tio, vilket var alldeles för tidigt om man bara sovit några få timmar. Både jag och Joelle lyckades dock släpa oss upp, vilket jag är väldigt imponerad av då Joelle är en hemsk morgon-person. Halvt sovandes blev vi i alla fall upphämtade av pappsen och vi begav oss ner till San Luis där vi skulle gå på vinprovning med några andra familjer. Det var min IEC Kathy som anordnat det hela, och de andra familjerna som var med var Jennys och Ingrids. Väldigt roligt då både Jenny och Ingrid är de utbytesstudenter jag kommit närmast under året. Kul att träffa deras riktiga familjer också! Vi var på två olika vingårdar och de vuxna smakade på viner och vi minderåriga pratade och umgicks. Båda vingårdarna låg helt fantastiskt! Den andra hade en liten terass där vi dukade upp picknick och myste. När vi hade avslutat picknicken sa vi hejdå till Jenny och Ingrid, då det var sista gången vi sågs på ett bra tag, och sedan åkte vi mot Atascadero igen.
 
På väg till Atascadero stannade vi till på universitetet Cal Poly i SLO och mötte upp Cynthia som pluggar där. Hon gav oss en ypperlig rundtur av hela campus-området. Och ååååh vad perfekt det var! Nu måste jag bara gå där. Inget annat alternativ liksom! De hade ett poolområde som var finare än de flesta hotellpoolområden. Tänk er att bo där, bara sola och glassa runt i elva månader (kaaanske måste plugga lite också). Väldigt snällt av Cynthia att visa oss runt och väldigt kul att se hur fint det var!
 
Sjukt taggade och säkra på att vi visst skulle gå på Cal Poly, åkte vi hem till Atascadero en snabbis och bytte om. Nästa stopp denna hektiska dag var nämligen Clints hus där han hade pool party. Fina som vi är kom vi några timmar sent, men det var ingen fara då festen fortfarande var igång när vi kom. Snarare var det bra att vi kom sent, då våra icke-favoritmänniskor precis hade gått därifrån några minuter tidigare. Vi badade, solade, åt godsaker och pratade. Killarna bestämde sig för att köra en vattenpolomatch, och det var helt klart underhållande att se hur tävlingsinriktade vissa av dem var. Senare, när de flesta gått hem och andra gått in för att titta på tv, satt jag, Joelle, Nick, Clint och Jack kvar vid poolen och pratade hela kvällen. Världens snällaste killar with no doubt! När vi dragit ut på det länge, och det blivit sent, var vi tvugna att säga hejdå till Jack och Clint och åka hem till familjen. Åh så tråkigt det var! 
 
Mitt i natten smög vi ut för att åka på TPäventyr med gänget. Ska leta upp bilder från alla de TP pranks vi gjort under året och visa er!
 
Hela vinprovnings-gruppen
Jag, Ingrid, Kathy, Joelle och Jenny hoppar!
 
Bryan och Nick vid poolen.
Jag, Nick, Joelle och våra favorit-bröder Clint och Jack

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0