Here we go

2013-06-04 @ 06:48:00
Nu kommer alltså en summering av förra veckan. Fy så fort tiden går! Trodde jag nyss skrev om förra veckan, men det var visst förrförra veckan.
 
Tisdag efter skolan gick vi till gymmet och tränade. Jag var en riktig ninja och lyckades hoppa av löpbandet i full hastighet. Jag slutade bara springa och sen skjutsades jag av utan att ramla. Himla skickligt! Efter träningen gick vi på bio med Deanna, Davin (Deannas kusin) och Zayra. Vi såg fast and furious 6. Jag var mycket förvirrad hela filmen då jag inte sett en enda av de tidigare fast and furious... 
 
Onsdag var det dags för good bye party för alla EF-utbytesstudenter i området. Det var knytkalas och alla hade med sig massvis med mat. Vi åt och sedan fick vi alla ett diplom för att ha klarat oss igenom hela året. Alla berättade lite om sin upplevelse här och det var riktigt sorgligt och känslosamt. Tillslut sa vi hejdå till varandra. Det är så fruktansvärt svårt för mig att inse att jag aldrig någonsin mer kommer att träffa några av dem. Aldrig mer i hela mitt liv. Jag har sett några av dem för sista gången någonsin. Det var inte alls samma sak som att säga hejdå till mina kompisar i Sverige. Jag visste med 100% säkerhet att jag skulle komma hem och träffa dem igen. Men hur stor är sannolikheten att jag springer på någon av utbytesstudenterna i Europa eller att vi kommer tillbaks hit precis samtidigt? Det gör mig så himla ledsen. 
 Joelle, Fredrik, G, Sophia, Paco, Illaria, jag och Ingrid Gustav, jag, Jenny, Krista och Essie
 Åh älskar den här bilden. Jag, Joelle och Paco
 
Torsdag hände inte mycket. I skolan hade vi vårt final project i hemkunskap och då lagad vi svensk mat; oxrullader. Har bara ätit det en gång innan men det blev väldigt gott! När vi kom hem städade vi upp vårt kaos i husbilen och slappade. Sedan hade vi bestämt oss för att klara av något som stod på vår to do-list för vårt utbytesår, nämligen att smyga ut. Vi satte alarmet på midnatt och smög så tyst vi kunde ner för uppfarten där Zayra väntade i sin bil. Sedan åkte vi, för att klara av en annan punkt på listan, till In n Out. Listan sade nämligen att vi måste äta på In n Out efter midnatt. Så där satt vi, mitt i natten, i våra pyjamasar, och åt hamburgare. Något trötta var vi men det var väldigt kul. Allt är ju extra roligt när man är övertrött, ni vet? Väldigt spännande var det ju också att smyga ut och sedan smyga tillbaks hem. Inte varje dag man bockar av något på sin bucket list!
 
 
Snabbt som attan var skolveckan över och det var redan fredag. Efter skolan gick jag och Joelle till Brû och drack lemonade. Efter en liten stund kom Nick och sa hej och åkte igen. Sen kom Janay och vi satt och pratade lite innan vi åkte hem. Hon åkte hem lite senare och strax efter kom Nick över och jag och Joelle åkte med honom till In n Out (igen!). Vi åt och sedan visade han oss den finaste delen av Atascadero där alla stora gårdar ligger. Vi blev glasssugna så vi åkte till Coldstone och åt glass på uteserveringen. Sist men inte minst åkte vi hem igen och visade honom vår husbil. När vi varit i husbilen i ungefär tio minuter stormar Brenda in och säger att vi måste vara inne i huset. Så det som jag hade hört innan jag kom hit, att man inte får ha killar på rummet, visade sig vara väldigt sant. Sedan kan jag inte se hur det kan vara ett problem när vi var tre stycken... 
 
 
Lördag förmiddag spenderade vi på gymmet. På eftermiddagen blev vi upphämtade av Zayra och åkte med henne till San Luis. Vi promenerade runt och tittade i affärer och letade efter studentklänningar. Vi åt middag på en italiensk restaurang och sedan kom Deanna, Davin och Mel och hämtade upp oss. Vi åkte till the drive in, alltså utomhus-bio. Vi kröp ihop allihop i bagaget och tittade på "After earth. Himla konstig film! Efter bion åkte vi hem till en fest hos en Davins collegekompisar. Nästan inget folk där och alla var cowboys... Men det var inte mindre kul för det! Till slut åkte vi hem till Deanna och sov där.
 

 Joelle och Deanna.
 Davin och Joelle
 
Vi spenderade söndag förmiddag hos Deanna. Vi badade i hennes damm och åkte zipline och bakade kakor. Så kul att åka zipline ner i vattnet!! Sedan skjutsade hon oss hem och vi ägnade resten av dagen åt att plugga för våra finals vi har denna veckan. 
 
 Idag har vi varit i skolan precis som vanligt. Det var den helt sista vanliga skoldagen i high school någonsin. Vi går i skolan denna veckan också men vi tar våra finals så vi kommer inte ha vanliga lektioner. Det känns som att det var så nyss jag hade min första dag på high school!!! Efter skolan åkte vi hem och satt barnvakt i ett par timmar och sedan fick vi skjuts till Mels hus. Deanna och Zayra var redan där. Vi pratade, gjorde videos, åkte till In n Out och åt, och gick på promenad med Mels hundar. Jag fick även köra en runda runt kvarteret! Mel bor i ett gated community, alltså ett område som har stängsel runt och en grind man måste ha kod för att komma igenom. Så det var ingen risk att jag skulle åka fast! Vi fick skjuts hem vid åttatiden och sedan dess har jag bara bloggat samt diskuterat bibeln med familjen. 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Pappa...

Hmm... Diskuterat Bibeln med familjen? Du räds ju inte de brännande ämnena i alla fall?!

2013-06-05 @ 10:09:08
Postat av: Julia

Missat lite i början av ditt utbytesår.. Joelle.. ni är värdsyskon? Alltså ni båda är utbytesstudenter? Vart är hon ifrån? :) Coolt den där tjejen som har egen damm!! Vem har det liksom, haha.

Svar: Joelle är utbytesstudent från Schweiz och bor hos samma värdfamilj som mig :) haha jag vet, sjukt!
Kajsa Andréasson

2013-06-05 @ 22:08:23
Postat av: Johanna

Diskuterat Bibeln?!?!

2013-06-06 @ 20:36:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0