I'm back

2013-06-28 @ 00:31:00

Här har det inte uppdaterats på ett tag. Det har gått några veckor och nu befinner vi oss på samma kontinent igen, till och med samma land. En vecka sedan sa jag hejdå till mitt amerikanska liv och påbörjade resan mot Sverige från San Luis Obispo airport. Det var helt fruktansvärt att säga hejdå. De människorna jag älskar mest och kommit närmast under året var alla där för att ge mig en sista kram innan jag lämnade landet. Efter många många kramar och tårar gick jag igenom säkerhetskontrollen, och man kan väl säga att mitt utbytesår tog slut där. Jag grät som en tok hela vägen till LAX, av båda sorg och lycka. Jag är och var så väldigt tacksam för att jag fått vara med om det här äventyret, men samtidigt så ledsen för att jag behövde lämna allt.

De tre flygresorna mellan San Luis och Landvetter gick bra och väl på flygplatsen hemma möttes jag av en stor välkomstarmé bestående av familj och bästa vännerna. Tack gode Gud för dem, utan dem hade jag nog saknat USA så mycket att jag behövt åka tillbaks direkt.

Efter en vecka hemma i Sverige kan jag med säkerhet konstatera att allt är precis som det var jag när jag åkte. Känns precis som att någon tryckte på paus i augusti förra året, och nu lever jag i sommarlovet 2012 igen. Väldigt märklig känsla! Största förändringen är att jag fått en till kusin under året. Det tar ett tag för mig att vänja mig vid Sverige igen. Pratade halvt engelska de första dagarna men nu har jag börjat tänka på svenska igen för det mesta. Det är väldigt svårt att acceptera att året är över och att jag är hemma, så jag håller mycket kontakt med amerikanarna och jagar amerikansk mat i affären. Någon dag när jag har tid ska jag återuppleva de sista veckorna och skriva om dem här på bloggen. Nu ska jag sova då jag måste gå upp tidigt imorgon innan jobbet!


Kommentarer
Postat av: Amanda

Hej. hur va de med engelska språket när du kom till usa? Var de svårt att hänga med?

Svar: Det var inte alls svårt att förstå, men det var ju lite svårt att delta och prata i alla konversationer innan man blev flytande om man säger så. Fast det var ändå inget stort problem!
Kajsa Andréasson

2013-06-30 @ 10:10:38
Postat av: Sara

Jag är sjukt sugen på att åka iväg ett år. Men är samtidigt ganska rädd. Hur ska jag göra för att kunna bestämma mig? Var du helt säker direkt?

KRAN

2013-07-09 @ 14:41:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0